ההסכם ההיסטורי

במערכת הפוליטית הגיבו להסכם עם איחוד האמירויות

ההודעה על הנורמליזציה ביחסים מול איחוד האמירויות בתמורה להקפאת הריבונות על שטחי יו"ש הביאה לתגובות קשות מצד אנשי 'ימינה' וגם במפלגות הערביות (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו בשיחה עם השייח מוחמד בן זייד (צילום: קובי גדעון לע"מ)

שר הביטחון בני גנץ שעדיין מאושפז בבית החולים לאחר הניתוח שעבר בגבו, מיהר להגיב להודעה על ההסכם מול איחוד האמירויות ואמר: "אני מברך על ההסכם החשוב והמשמעותי ומודה בראש ובראשונה, לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, ידיד אמת של ישראל יחד עם ראש הממשלה נתניהו ושייח' מוחמד בן זייד".

ההסכם מבטא את הברית בין מדינות האזור המעוניינות בשגשוג ויציבות האזורית, ומדגיש את שאיפתה הנצחית של ישראל לשלום עם שכנותיה אני בטוח שלהסכם יהיו השלכות חיוביות רבות על עתיד המזרח התיכון כולו ועל מעמדה של ישראל בעולם ובאזור".

"אני קורא למדינות ערביות נוספות לקדם את היחסים עם ישראל בהסכמי שלום נוספים", כתב גנץ.

שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה נפתלי בנט, הגיב להסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות בצורה קצת פחות מתלהבת וכתב בחשבון הטוויטר שלו: ״אני מברך על ההסכם שיתן חותמת רשמית ליחסים הטובים הקיימים עם איחוד האמירויות, ומודה לנשיא טראמפ על פעולתו העקבית למען מדינת ישראל".

"‏אני מברך הערב את השיח׳ מחמד בן זאיד על המנהיגות. לישראל יש הרבה לתרום לאזור וטוב שהיחסים בין המדינות כבר אינם בני ערובה של הסרבנות הפלסטינית" כתב בנט אך אז החל לתקוף את נתניהו, "עם זאת, מצער שנתניהו החמיץ הזדמנות של פעם במאה שנה להחיל ריבונות ישראלית על בקעת הירדן, מעלה אדומים, בית אל ושאר ההתיישבות הישראלית".

"‏טרגי שנתניהו לא אחז את הרגע, ולא אזר את האומץ להחיל ריבונות אפילו על סנטימטר של ארץ ישראל, אך הריבונות על שטחי מולדתנו עוד בוא תבוא, ממקום אחר", כתב בנט.

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף אף הוא את נתניהו ולעג לו:

‏"הישג אדיר":

* וויתור על הזדמנות היסטורית להחלת הריבונות.
* החייאה מחדש של שיח שתי המדינות של השמאל אחרי שנים שהימין הוריד אותו מהפרק (תקשיבו לטרמאפ ולאמירויות).
* והכל בשביל לחתום על "הסכם שלום" עם מדינה שמעולם לא היתה איתנו במלחמה...

ביבי קלאסי. לא ימין ולא אמין", חתם סמוטריץ'.

גם במפלגות הערביות לא מרוצים במיוחד מההכרזה ומאשימים את איחוד האמירויות בבגידה בעולם הערבי. יו״ר רשימת בל״ד במשותפת; ח״כ אמטאנס שחאדה צייץ בחשבונו בטוויטר: "נורמליזציה תמורת "דחייה" בסיפוח؟! האמת: נתניהו וישראל לא באמת התכוון לספח. אבל בשביל שיירד מהעץ, האיחוד הסכימו להפוך את היחסים החשאיים לגלויים. שום דבר לא ישתנה. וטועה מי שחושב שהפלסטינים יעלמו.

"סיום הכיבוש אינו מותנה בשום פרס וחייב להתבצע. זו בגידה מצדה של האמירויות, ולא פחות מנעיצת סכין בגבו של העם הפלסטיני, ושל העמים הערבים", סיים שחאדה.

גם בארגון השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו' נאלצו להגיב להסכם שמשקף לחלוטין את החזון של הארגון, "שוב הוכח שהזיית הסיפוח המשיחית הייתה ועודנה מכשול לשלום וטוב שהוסרה מסדר היום. ההסכם עם איחוד האמירויות הוא צעד נכון בכיוון הנכון, אך פתרון שתי המדינות לסכסוך עם הפלסטינים היה ונשאר האינטרס הישראלי החשוב ביותר. את השלום האמיתי תוכל להביא אך ורק הנהגה אמיצה וישרת דרך, שלא מסיתה נגד אזרחיה ולא מלבה אלימות ופורענות".

ממפלגת הליכוד נמסר: "הרבה פייק ניוז בתקשורת סביב הסכם השלום ההיסטורי. ‏ראש הממשלה נתניהו מחויב לריבונות ולארץ ישראל. בפעם הראשונה בתולדות ישראל הוא הביא ״שלום תמורת שלום״. ‏ראש הממשלה יציג את כל העובדות והפרטים בהצהרה מיוחדת בשעה 20:00".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר