ההסכם עם האמירויות

האויבים מקללים: "תיבלעו באש, בן זאיד חמור וחצוף"

איראן, חמאס והרשות הפלסטינית משתוללים מזעם בעקבות כינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, וממטירים שלל קללות וכינויי גנאי. מצרים, בחריין וסעודיה דווקא מרוצים מהמהלך ההיסטורי (העולם הערבי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
שליט איראן חמינאי (צילום: מתוך הטוויטר הרשמי)

איראן הגיבה הערב (חמישי) להסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, ואמרה: "זו טעות, שלא תביא שלום לאזור. איחוד האמירויות תיבלע באש הציונות".

גם ארגון הטרור חמאס, השולט ברצועת עזה, הגיב למהלך בהודעה תוקפנית במיוחד. אך לא רק הוא; גם הרשות הפלסטינית שרויה במבוכה בשל הישג ישראלי זה, שלא כלל את "פתרון שתי המדינות".

בהודעת חמאס נכתב, כי "ההסכם לא ישרת את העם הפלסטיני, אלא יעודד את ישראל להתנכר לזכויותיו. זהו פרס חינמי לישראל על פשעיה נגד הפלסטינים ומקומותיו הקדושים".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע על כינוס ישיבה דחופה, ודוברו אמר: "אנו קוראים לאיחוד האמירויות לחזור בה באופן מיידי מההחלטה. זו פגיעה בזכויות הפלסטינים ובגידה בירושלים ובפלסטין. לאיחוד האמירויות אין זכות לעשות זאת. הכתובת צריכה לעבור דרך רמאללה ואבו מאזן".

בכירים פלסטינים הוסיפו, בדברים שצוטטו ב'כאן 11': "האמירויות בגדו בנו, תקעו לנו סכין בגב. זה יום עצוב בעבורנו, ומכה ליוזמת השלום הערבית - שקבעה שנורמליזיצה בין מדינות ערב לישראל תבוא רק לאחר הסכם ישראלי-פלסטיני".

"שליט האמירויות (בפועל. ד.ה.) בן זאיד חמור, חצוף, רפה שכל וחסר כבוד", הוסיפו הבכירים הרגוזים. "ההודעה על דחיית הסיפוח, כחלק מההסכם, לא תביא לחידוש התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות, כיוון שאין מדובר בביטול הסיפוח, ועסקת המאה של טראמפ עדיין על הפרק".

נתניהו מציג את ההסכם, הערב (צילום: לע"מ)

מנגד, נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בירך על כינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות ואמר: "עקבתי מקרוב ובהערכה רבה אחר ההצהרה המשותפת לארה"ב, איחוד האמירויות וישראל, על ההסכם לעצור את הסיפוח הישראלי של האדמות הפלסטיניות, ולקדם צעדים שמטרתם להחיל שלום במזרח התיכון".

"אני מעריך את כל הפועלים למען ההסכם, שיביא לשגשוג ויציבות באזורינו", הוסיף א-סיסי, שהיה ראשון המברכים מהעולם הערבי.

‏משרד החוץ של בחריין פרסם הודעה רשמית, בה נכתב: "אנו מברכים את איחוד האמירויות על ההסכם עם ישראל שעצר את סיפוח האדמות הפלסטיניות, ועל כך שלקחה צעדים לכיוון השלום. הצעדים ההיסטוריים הללו יסייעו ליציבות באזור, ואנחנו ממשיכים לשאוף להגעה לפתרון צודק לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

מכיוון סעודיה טרם נשמעה תגובה רשמית, אך נסיך בבית המלוכה הסעודי בירך בשיחה עם 'כאן 11' על ההסכם המתגבש. "אני מקווה שזה יקרה גם אצלינו בקרוב, אבל בגלל המשקל של סעודיה בעולם הערבי והאסלאמי זה קצת יותר רגיש. בינתיים האמירויות תהיה הקול שלנו מול ישראל", הסביר.

ירדן הסתפקה בתגובה מסויגת למהלך ההיסטורי. שר החוץ איימן ספדי אמר, כי "ההשפעה של ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות תלויה במה שתעשה ישראל בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר