סותר את דברי נתניהו? צפו

דונלד טראמפ: 'ישראל לא תבצע סיפוח; זה ויתור חכם מאד'

נשיא ארה"ב לא מתואם עם נתניהו? בעוד זה אמר כי דחה זמנית בלבד את החלת הריבונות על יו"ש - כחלק מההסכם שנחתם עם איחוד האמירויות - טראמפ אמר כי המהלך "ירד מהשולחן" • צפו (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דברי הנשיא טראמפ (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר לפנות בוקר (שעון ישראל), בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן, כי ישראל הסכימה שלא לספח שטחים מיהודה ושומרון, זאת כחלק מההסכם ההיסטורי שגובש בין ישראל לאיחוד האמירויות לכינון יחסים ביניהם.

טראמפ פירט: "זה יותר מאשר להוריד את זה מהשולחן, הם הסכימו לא לבצע זאת, וזה ויתור חכם מאוד מצד ישראל".

"אנחנו רוצים לקיים את הפסגה בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן בתוך שלושה שבועות", גילה נשיא ארצות הברית.

בתגובה לשאלה למשך כמה זמן תקפיא ישראל את החלת הריבונות, העביר טראמפ את מתן התשובה לשגריר האמריקני בישראל דיוויד פרידמן, שהשיב: "אנחנו שמים את השלום במקום גבוה יותר בסדר העדיפויות על פני סיפוח. אנחנו רוצים קודם למצות את השלום באזור. אי אפשר לעשות שלום באזור וסיפוח באותו הזמן".

מסיבת העיתונאים של נתניהו (צילום: לע"מ)

"ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות", הוסיף הנשיא בהמשך, "יאפשר למוסלמים לבקר במקומות קדושים בישראל, ובמיוחד במסגד אל אקצא. יש כבר מדינות נוספות בעולם הערבי שרוצות לעשות הסכמים נוספים".

כזכור, בהודעה המשותפת לשלוש המדינות, ישראל, איחוד האמירויות וארה"ב, נכתב: "פריצת הדרך הדיפלומטית וההיסטורית הזו תקדם שלום במזרח התיכון והיא עדות לדיפלומטיה האמיצה ולחזון המשותף של שלושת המנהיגים, לאומץ של איחוד האמירויות וישראל שסוללות דרך חדשה למימוש הפוטנציאל באזור. שלוש המדינות עומדות בפני אתגרים משותפים רבים וירוויחו כולן מההישג ההיסטורי של היום".

בשלב זה חתמו הצדדים על ההסכם בשיחת טלפון בין טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשליט בפועל במדינה המוסלמית מוחמד בן זאיד.

כבר בימים הקרובים, כך נמסר באופן רשמי, ייפגשו הצדדים כדי להחליט על פתיחת השגרירויות ולחתום על הסכמי שיתוף פעולה בתחומי הביטחון, הטיסות הישירות, ההשקעות, התרבות, הבריאות, התיירות, התקשורת, הטכנולוגיה, האנרגיה ואיכות הסביבה.

אתמול, כזכור, ערך נתניהו מסיבת עיתונאים והגיב לביקורת מימין על ביטול התכנית לסיפוח יו"ש, באומרו: "טראמפ ביקש רק שנמתין זמנית עם החלת הריבונות, ואני הסכמתי, אבל אין שינוי בתכנית שלי. אמרתי שאביא החלת ריבונות ביהודה ושומרון, ואני מחויב לכך".

צפו בדברי טראמפ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר