חולמים לטוס?

מהיום: השמים נפתחים לטיסות; כל הפרטים

אחרי כחצי שנה של שמים סגורים לטיסות, היום השמים נפתחים גם עבור טיסות תיירות וללא בידוד אך בינתיים רק לשלוש מדינות באירופה ובכפוף לשורת תנאים והנחיות (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

למרות הגל השני של מגיפת ה'קורונה' שעדיין לא שכך, היום (ראשון) נפתחים השמיים עבור ישראלים לכמה מדינות אליהן ניתן לטוס ללא כניסה לבידוד.

אמנם כעת מדובר במספר מועט של מדינות, או יותר מדויק שלוש מדינות בלבד: יוון, קרואטיה ובולגריה, אך במידה והניסוי יעלה יפה, ללא שימצאו חולים בשדות התעופה בהן תתבצע בדיקה - בישראל מקווים לחתום על הסכמים כאלה עם מדינות ירוקות נוספות.

כאמור, לא מדובר בהיתר ישיר אלא כזה המותנה בבדיקת קורונה בישראל, כאשר במדינת היעד יצטרכו הנוסעים לבצע בדיקה נוספת גם בשדה התעופה עצמו. לאחר שתתקבל תשובה שלילית – יוכלו הישראלים להמשיך בחופשתם לפי ההנחיות במדינה אליה טסו. עם זאת, מדובר בהיתר מוגבל לבינתיים, יוון תאפשר כניסה ל-600 ישראלים בלבד בכל רגע נתון, זאת ככל הנראה כדי להגדיל את יכולת הניטור של הניסוי.

בנוסף לכך, החל מהיום תותר גם כניסה של ישראלים מכ-20 מדינות ירוקות דוגמת ניו-זילנד, אנגליה וקנדה, מדובר באזרחי ישראל ש"נתקעו" באותן מדינות ולא רצו/יכלו לשוב לישראל ולהיות בבידוד. אותן מדינות לא יאפשרו בשלב זה כניסת ישראלים לשטחן, זאת בשל מצב התפשטות נגיף הקורונה בישראל. כבר היום צפויות שורת נחיתות בישראל של נוסעים שלא יידרשו לבידוד, בין השאר מגרמניה ואנגליה בהן מצב הקורונה טוב מבישראל.

על פי התכנית, כבר היום בבוקר תצא טיסה ראשונה לבולגריה, ומחר ליוון. הטיסות הראשונות יתבצעו בהתחלה על ידי חברות זרות, שמפעילות קווים בין ישראל לבין המדינות שמאפשרות כניסה לישראלים בשלב זה. החל מיום שלישי, גם חברת ישראייר תתחיל להפעיל קווי טיסה ודילים ליעדים האלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר