הפשיטה על מאה שערים

נעצרו בחשד לגניבת גופת האדמו"ר - ושוחררו 'בגלל שבת'

בפשיטה המשטרתית על מאה שערים, עצרה המשטרה צעיר בחשד לגניבת גופת האדמו"ר במהלך ההלוויה. אביו, נעצר בבוקר יום שישי - אך שניהם שוחררו על ידי בית המשפט בגלל שבת (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
כוחות המשטרה במאה שערים בליל שישי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בליל שישי האחרון, סמוך לשעה 02:00 בלילה, פשטו כוחות גדולים של משטרה, יס"מ ובילוש, על מספר כתובות בשכונת מאה שערים הירושלמית, כחלק מחקירת גניבת מיטת האדמו"ר משומרי אמונים בני ברק זצ"ל, תקיפת השוטרים וגניבת מכשיר הקשר של קצין משטרה.

בין היתר פשטו הכוחות על בית הכנסת של הקיצוניים, בניסיון לעצור את החשודים בתקיפת שוטרים ולאתר את מכשיר הקשר. הם ערכו במקום חיפשו בתוך השקיות, אך לא מצאו את המכשיר והכוחות עזבו את השכונה עם עצור אחד.

במקביל, פשטו הכוחות על כתובת בשכונת בית ישראל, שם עצרו צעיר שתקף שוטרים במהלך הפשיטה. ביום שישי, שחרר בית המשפט את הצעיר למעצר בית של חמישה ימים.

מלבד הצעיר שנעצר במאה שערים בליל שישי, בשעות הבוקר, הגיע אביו לתחנת המשטרה - לאחר שהבין שמחפשים אותו בחשד לגניבת גופת האדמו"ר, ונעצר גם הוא.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השניים הובאו בפני המשפט והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים, אך בית המשפט הורה לשחררם.

נציג המשטרה אמר בדיון כי "מדובר בשני חשודים שגנבו גופת אדמו"ר שחלה בקורונה וקברו אותו". הוא ציין כי הוא במקש שהדיון יהיה בהיעדרם שכן באו במגע עם חולה קורונה. פרקליטי החשודים, עו"ד רמי זוכוביקי ועו"ד ליאור כהנא הסכימו לבקשה.

סגן נשיא ביהמ"ש השלום בירושלים, ירון מינטקביץ, ציין בהחלטתו כי האינדיקציה היחידה שקושרת את החשודים לאירוע הוא מסמך שאינו ראיה גולמית אלא תמצית. "למרות שניתן היה לחזק את החשדות כלפי המשיבים בביצוע של פעולות חקירה קודם למעצרם, הפעולה הראשונה בה נקטה המבקשת (המשטרה. ח"ג) היא מעצר המשיבים".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בנוסף, ציין השופט כי "מעבר לכך, בשים לב לכך שכל המעורבים משתייכים לציבור החרדי והדיון מתקיים ביום שישי בסמוך לשעה 13:00, ברור שעד יום ראשון לא ניתן יהיה לקדם את החקירה כלל".

בעקבות כך, סירב ביהמ"ש להאריך את מעצרם והורה לשחררם בתנאים: התייצבות לחקירה ומשפט ככל שידרשו, איסור יצירת קשר עם המעורבים בפרשה, הפקדה כספית בסך 500 ש"ח וערבות עצמית וצד ג' בסך 1000 ש"ח כל אחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר