תעלומה במאה שערים

באישון לילה: שוטרים פשטו על ביתו של ישראל מאיר הירש

כ-30 שוטרי יס"מ פשטו לפנות בוקר על ביתו של ישראל מאיר הירש בן ה-70, מנהיג 'נטורי קרתא', אך לא הצליחו לפרוץ את הדלת. "אנחנו רק רוצים לדבר איתו", סיפרו. הרקע: גניבת מכשיר הקשר (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הירש בחלון ביתו ומאמצי הפריצה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תעלומה: מה חיפשו השוטרים, לפנות בוקר (שני) בביתו של מנהיג הנטורי קרתא, ישראל מאיר הירש, בן ה-70, בשכונת מאה שערים בירושלים?

בסמוך לשעה 03:30 לפנות בוקר הגיעו כוחות המשטרה לכתובת בשכונת בית ישראל כדי לבצע מעצר אך יצאו בידיים ריקות.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משם, המשיכו הכוחות - כ-30 שוטרי יס"מ, לשוק מאה שערים, והגיעו לביתו של ישראל מאיר הירש, מנהיג ה'נטורי קרתא'. במשך דקות ארוכות ניסו השוטרים לשכנע את הירש שיפתח את הדלת, אך ללא הצלחה.

אחד הקצינים מנסה לבקש מיואליש שידבר עם הירש שיפתח את הדלת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר מכן השתמשו השוטרים במכשירי פריצה בניסיון לפרוץ את הדלת, אך כעבור כרבע שעה, הם עזבו את המקום מבלי שהצליחו לפרוץ אל הבית.

מי שמתגורר בשכנות להירש או יואליש קרויס, המוכר כקמב"ץ 'העדה', כאשר הוא יצא לרגע מביתו, הוא נדחף על-ידי שוטרת חזרה לביתו ובמשך דקות ארוכות מנעה ממנו לעבור.

דלת ביתו של הירש לאחר מאמצי הפריצה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השוטרים, אף ביקשו את עזרתו של יואליש כאשר אחד הקצינים פנה אליו וביקש ממנו שידבר עם הירש שיפתח להם את הדלת. "אנחנו רק רוצים לדבר איתו", אמר הקצין, אך גם זה ללא הועיל.

יצוין כי הירש, לא מוכר כאחד שמשתתף בהפגנות או נוטל חלק פעיל בתקיפת שוטרים, אך הגעת השוטרים איליו נעוצה בחקירה הנערכת במשטרה בעקבות גניבת מכשיר הקשר במהלך המהומות בהלווית האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל.

הירש בחלון ביתו, כמה דקות אחרי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ל'כיכר השבת' נודע כי גורמים במשטרה התקשרו אל ישראל מאיר הירש וביקשו ממנו כי יפעל מול האנשים האחראים לכך כדי שיחזירו את מכשיר הקשר.

בסופו של דבר, כאמור, השוטרים עזבו את השכונה מבלי לשוחח עם הירש, והירש עצמו נותר תקוע בבית לאחר שהדלת נהרסה במאמצי הפריצה.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר