טור אישי

גמזו לרעה // הרב ישראל גליס

רוני גמזו, הפרויקטור, אינני יודע מי מייעץ לך בעניין הציבור החרדי, אבל אתה לא מתחיל להבין. תלמד קודם על צורת החיים של הציבור החרדי לשבטיו, ואחר כך תבוא לסגור בתי כנסת (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
פרופ' רוני גמזו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

רוני גמזו, הפרויקטור, אינני יודע מי מייעץ לך בעניין הציבור החרדי, אבל אתה לא מתחיל להבין כלום בציבור החרדי.

יש קבינט שבו יושבים נציגים אשכנזים וספרדים, אתיופים, דרוזים, צ'רקסיים ועוד, כל אחד מייצג את הציבור שלו, מענין אם אדון קורונה יודע להבדיל בין ספרדי ואשכנזי...

לעצם העניין, כל זמן שאתה, גמזו, מאפשר לאלפים להפגין ברחובות בלי מסכות, וצמודים בלי מרחק, בבקשה אל תטיף לנו איך להתנהג בבית הכנסת .

למרות שיש לך סיוע של מספר עיתונאים, גם חרדים, מופקרים, שמפמפמים אותך ואת חבריך, שיש נגע ומגיפה אצל החרדים וצריך למנוע מהם תפילה בבית הכנסת, ויש גם חברי כנסת חרדים שחושבים שאנחנו החרדים מצורעים ומדביקים...

מול הבית שלי יש בית כנסת גדול, מעין שטיבלך, שבו מתפללים בכל יום מאות מתפללים בלי מסכות ובלי מרחק ואיש מהם לא חלה ואיש מהם לא מת.

אז גמזו, אני מציע לך לחקור יותר ביסודיות את מה שנעשה בציבור החרדי, ותחקור בצורה אישית, בלי עוזרים חרדים שמביאים לך נתונים שקריים. כל זמן שבמסגדים, להבדיל, ובכנסיות, מתכנסים בלי מסכות ובלי מרחק של שני מטר - עזוב את בתי כנסת! לנו יש רבנים שנותנים הוראות.

אני מציע לך להוריד את מפלס השנאה שהולך וגדל עם כל הצהרה שלך על החרדים.

המפגשים שלך עם רבנים כאלו ואחרים מתוכננים על ידי עסקנים קטני השפעה שמוליכים אותך שולל.

מה שנשאר זה לסמוך על חבר הכנסת הרב יעקב אשר שעושה עבודת קודש ואולי בזכותו נזכה לשמוע תקיעת שופר בבית הכנסת כמדי שנה.

אם יש עיר כמו מודיעין עלית או אלעד וכדומה, אתה, סליחה, לא בעל הבית. תכנס את הרבנים, את עסקני הציבור, את ראש העיר וחברי המועצה, ותסביר להם את המצב והם יחליטו איך לטפל בתושבי העיר.

זה מזכיר סיפור עממי: יהודי משלנו יושב בקטע התפילה "ויברך דוד", ומישהו ניגש אליו ואומר לו: 'נו, נו, נו,' ומסמן לו ביד שצריך לעמוד. היהודי היושב עונה לו בזעם: "לא שאלת אותי אם שתיתי קפה הבוקר, שאני אקום ב'ויברך דוד' זה מעניין אותך"...

אז גמזו, תלמד קודם על צורת החיים של הציבור החרדי לשבטיו, ואחר כך תבוא לסגור בתי כנסת.

ומשהו יותר פרקטי: תשאל את חבר הכנסת ישראל אייכלר על ההוראות של האדמו"ר שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר