הבחירות לנשיאות

מישל אובמה: הצביעו לג'ו ביידן כאילו חייכם תלויים בזה

היום נפתחה וועידת המפלגה הדמוקרטית שתכריז באופן רשמי על ג'ו ביידן כמועמד שיתמודד מול הנשיא דונלד טראמפ בבחירות. הוועידה ברובה ווירטואלית, בשל הנגיף (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מישל אובמה בנאומה (צילום: המפלגה הדמוקרטית)

הבחירות לנשיאות ארה"ב מתקרבות ובמפלגה הדמוקרטית פתחו הבוקר (שלישי), את ועידת המפלגה בה ימונה ג'ו ביידן כמועמד הרשמי לנשיאות מטעם המפלגה. על פי המסורת הוועידה צפויה להימשך ארבעה ימים ורובה תיערך באמצעים ווירטואליים בשל נגיף הקורונה שעדיין בעיצומו.

במפלגה הדמוקרטית גייסו לטובת הקמפיין את רעייתו של הנשיא הקודם, מישל אובמה, שנאמה מרחוק באירוע פתיחת הוועידה ותקפה את טראמפ חריפות

"לפני ארבע שנים, יותר מדי אנשים בחרו להאמין שלהצבעה שלהם אין חשיבות, וכעת אנו חיים עם ההשלכות", אמרה מישל אובמה, שנחשבת לפופולרית יותר מבעלה הנשיא לשעבר, ברק אובמה שגם הוא ינאם בהמשך הוועידה. אובמה טענה כי כאשר היא ובעלה עזבו את הבית הלבן כשביידן לצדו של בעלה כסגן הנשיא הם הותירו את המדינה במצב כלכלי טוב (דבר שבהחלט נתון לוויכוח). היא האשימה את טראמפ בהתנהלות לקויה מול נגיף הקורונה דבר שגרם ליותר ממאה אלף מתים במגיפה.

"בכל פעם שאנו נושאים עיניים אל הבית הלבן בציפייה למנהיגות, נחמה או מראית עין של יציבות, אנחנו מקבלים במקום זאת כאוס, מחלוקת וחוסר מוחלט בהזדהות", אמרה אובמה. היא טענה כי טראמפ אינו מסוגל להתמודד עם תפקידו והוא "הנשיא הלא נכון".

"אז אם תיקחו דבר אחד מהנאום שלי, זה הדבר הבא: אם אתם חושבים שדברים לא יכולים להיות גרועים יותר - הם יכולים, והם יהיו גרועים יותר אם לא נעשה שינוי בבחירות האלה. אם יש לנו תקווה שאפשר לשים סוף לכאוס הזה, עלינו להצביע לג'ו ביידן כאילו חיינו תלויים בזה", אמרה אובמה.

במפלגה מנסים ליצור תחושה כביכול גם פוליטיקאים רבים מהימין האמריקאי נגד הנשיא, כך למשל גויס מושל אוהיו לשעבר ג'ון קייסיק, שלפני ארבע שנים התמודד נגד טראמפ בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית. קייסיק קרא לרפובליקנים שלא לחשוש מהצבעה לביידן, מכיוון שהוא "אדם הגיוני שאי אפשר לתמרן". הוא הודה כי ישנם תחומים שבהם הוא אינו מסכים עם ביידן, "אבל זה בסדר גמור, בגלל שזוהי אמריקה".

הדמוקרטים השתמשו גם בגל המחאה "חיי שחורים שווים" והזמינו לוועידה את שני אחיו של ג'ורג' פלויד – האזרח השחור שמת לאחר ששוטר כרע ברך על צווארו במהלך מעצר. האחים ביקשו מהצופים להצטרף לדקת דומייה לזכרם של אזרחים שחורים שנהרגו בגלל אלימות משטרתית. "ג'ורג' היה צריך להיות חי היום", אמר האח פילונס פלויד, והוסיף: "מעשינו יהיו המורשת שלנו. המשיכו במאבק למען צדק".

הוועידה הדמוקרטית תימשך עד יום שישי. מחר ינאמו בה חברת בית הנבחרים אלכסנדרייה אוקסיו קורטז, רעייתו של ג'ו ביידן ג'יל ביידן, והנשיא לשעבר ביל קלינטון. מחרתיים ינאם הנשיא לשעבר ברק אובמה, המועמדת לסגנית הנשיא קמלה האריס והמועמדת לנשיאות לשעבר הילרי קלינטון. בלילה שבין חמישי לשישי ינאם ג'ו ביידן עצמו, ואז הוא יקבל רשמית את המינוי למועמד המפלגה לנשיאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר