"חשש מהתפרצות קורונה"

אוקראינה החליטה רשמית: 'אין כניסה לאומן בראש השנה'

מידי שנה עשרות אלפי חסידים מגיעים לציון רבי נחמן בראש השנה, אך משרד החוץ של אוקראיניה הודיע כי השנה לא תתאפשר כניסת חסידים לעיר אומן וזה מחשש להתפרצות ה'קורונה' (אקטואלי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ערב ראש השנה באומן (צילום: ישי כהן)

אוקראינה הודיעה סופית, כי בכוונתה להגביל ולאסור כניסת חסידי ברסלב לעיר אומן לקראת ראש השנה. הממשל יטיל איסור גורף על כניסת זרים וייתכן סגר כללי על אזור הקבר. ההחלטה התקבלה במשרד הפנים האוקראיני בשיתוף עם הוועדה הממלכתית לביטחון ומצבי חירום, ואושרה על ידי הממשלה.

ההחלטה פורסמה אמש באתר משרד הפנים האוקראיני, ונכתב בה כי "שר הפנים ציין כי מדי שנה מגיעים בין 30 ל-50 אלף חסידים ממדינות שונות לאומן, ובמשך שלושה ימים הם חוגגים טקסים דתיים ומבקרים במקומות קדושים. מתכונת זו של אירוע המוני במהלך מגפה יוצרת סיכונים עצומים להפצת הנגיף לא רק עבור משתתפי האירוע, אלא גם לאוכלוסייה המקומית".

באתר הממשלתי הבהירו: "אנו מכבדים את המסורות הלאומיות של עמים וקהילות דתיות שונות, וכל שנה אנו עושים כמיטב יכולתנו להבטיח סטנדרטים גבוהים ביותר של ביטחון. עם זאת, בשבועות האחרונים חלה באוקראינה עלייה בהתפרצויות נגיף הקורונה בקרב האוכלוסייה, ומצב דומה נצפה במדינות אחרות".

הטיסות לאומן; מני גירא ורוני פאלוך זועמים

שר הפנים האוקראיני הוסיף כי "הממשלות של מדינות אלו נאלצו לחזור למגבלות ההסגר המחמירות. הקשבנו לדיווחים של השרים הרלוונטיים בממשלה, והגענו למסקנה כי המצב האפידמיולוגי במדינה ובעולם כולו איננו מאפשר את קיומם של אירועים המוניים, במיוחד בהשתתפות זרים".

באתר הממשלתי ציינו, כי הגיעו להסכם דומה עם נציגי הכנסייה האורתודוכסית האוקראינית והכנסייה האורתודוכסית הרוסית שביטלו תהלוכה עקב המגפה. "לכן הוא מקווה להבנה בעניין זה מנציגי הקהילה הדתית החסידית", הוסיפו. "ארסן אבקוב הדגיש כי משרד הפנים ינקוט בכל האמצעים הטכניים ליישום מגבלות הסגר באומן".

גם ראש העיר אומן אלכסנדר צבריי, הודיע כמה שעות קודם לכן כי בכל מקרה יימנע הגעת חסידים לעיר וישים מחסומים על אזור הקבר כדי למנוע את הגעתם של האלפים. לדבריו, כ-94% מתושבי אומן מתנגדים להגעת מבקרים ממדינות 'אדומות' לעירם מחשש להתפרצות חמורה של הנגיף.

צבריי טוען כי שר הבריאות של ישראל ביקש מהאוקראינים בפירוש שלא לאפשר השנה את חגיגות ראש השנה באומן.

כבר כעת נמצאים באומן כאלף חסידים שהגיעו מחשש לסגירת הגבולות ולא ברור כיצד ינהגו בהם השלטונות האוקראינים. בנוסף, לא ברור עדיין כיצד ייאכפו המגבלות וכיצד ינהגו האוקראינים אם אלפי חסידים יציפו את שדות התעופה שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר