התנכלות או אטימות?

החרדי החלים מקורונה, יצא באישור רופא ובכל-זאת נקנס

חרדי מירושלים שהחלים מ'קורונה', קיבל אישור רפואי לצאת מהבית, ויצא לטייל עם משפחתו - למרות זאת, נקנס ב-5,000 ש"ח וחווה ביוש • המשטרה: "מצרים על הטעות" • צפו (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רגעי העיכוב, המעצר והביוש (צילום: באדיבות המצלם)

אדם חרדי, תושב שכונת הר נוף בירושלים, שחלה בנגיף ה'קורונה' קיבל אתמול (שני) אישור על כך שהבריא ויכול לצאת מהבית - שם שהה מאז התגלה כחיובי לנגיף.

לאחר 13 ימים של בידוד הוא יצא עם אשתו והילדים הקטנים לטייל בתל אביב אלא שאז חווה "התנכלות", כלשונו, מצדה של שוטרת שפעלה במקום, שהחליטה לקנוס אותו ב-5,000 שקלים - למרות שיצא באישור רופא.

מלבד זאת, הוזעקו למקום שתי ניידות נוספות, כדי שילוו אותו חזרה לביתו בירושלים, מה שגרם לו לביוש גם ליד ילדיו וגם לעיני העוברים ושבים, עד שבאמצע הדרך אחת הניידות הודתה כי מדובר בטעות והם שוחררו לדרכם.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא מגולל את כל מה שאירע עמו: "אתמול, לאחר 13 יום בידוד בעקבות הידבקותי בקורונה, קיבלתי אישור שאני יכול לצאת מהבית, על ידי רופאת המשפחה שלי. אחרי שבועיים שהיינו בבידוד כל המשפחה, החלטנו לצאת עם אשתי והילדים הקטנים לנפוש בתל אביב.

האישור שניתן לבחור ע"י הרופאה

"הגענו לתל אביב בשעות הצהריים, ואשתי ירדה מהרכב כדי לסדר משהו, עמדתי בצד והמתנתי לה. לפתע, שוטרת ששהתה בסמוך, החליטה להתנכל אלי, לא יודע למה, אני חושב אולי כי השוטרת עמדה על גשר איילון וניסתה לתפוס עברייני תנועה ואולי הפרעתי לה בעין. לפתע השוטרת ניגשה אלי ומבקשת ממני ללא כל סיבה (אולי זה שאני חרדי, זוהי סיבה מספקת?) תעודת זהות".

לדבריו, "השוטרת הבחינה שאני מוגדר במחשב כ'חולה קורונה', בתגובה, הראיתי לה אישור מהרופאה שאני משוחרר ומוגדר כ'מחלים', אך היא החליטה ללכת עד הסוף, סתם, כי היא יכולה. היא הזעיקה קצין ונתנו לי דו"ח של 5,000 ש"ח, וליוו אותי לירושלים בחזרה עם 2 ניידות".

"מיותר לציין", הוא מוסיף בכאב, "כמה עוגמת נפש נגרמה לי ולמשפחתי, הם ביישו אותי בצורה חמורה ליד הילדים שלי ללא כל סיבה, התבטלה לנו החופשה - אחרי ששהינו בבית תקופה ארוכה מבלי לצאת, וכל זה למה?

"מה כבר עשיתי שזכיתי לתהלוכה מכובדת כמעט עד לירושלים - כמו עבריין צמרת, כשהגענו למחלף שורש, אחת הניידות אמרה לנו ברמקול שזה היה טעות ואנחנו משוחררים, כמובן שאף אחד מהם לא חשב אפילו להתנצל".

וכך הוא מסכם את החוויה העגומה: "מדובר ברוע צרוף, אין הסבר אחר, הם ראו את האישור שלי, הם ראו הכל, אך יש להם תחושה כי אם מדובר בחרדי הכל מותר, כלום לא יקרה להם. רק באמצע הדרך, לאחר שהתקשרתי למשרד הבריאות וליהודה אבידן שראה בחמ"ל של משרד הבריאות שאני משוחרר, הם החליטו כאמור לעזוב אותי ואת משפחתי לנפשי, אחרי שכבר הרסו הכל".

הדו"ח שקיבל

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה כי "במסגרת פעילות אכיפה לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, השוטרים הבחינו ברכב שעומד על שטח הפרדה בצורה לא חוקית ובאופן שמסכן את הנוסעים. הנהג שטען כי הגיע לבדיקה רפואית בת"א עם אשתו, נבדק מול מערכות משרד הבריאות והתברר כי הינו חולה קורונה מאומת הנדרש לשהות בבידוד.

"במהלך הבדיקה הציג הנהג באמצעות מכשיר הנייד אישור כי החלים ואינו חולה, השוטרים שפעלו עפ"י הנוהל, ערכו בדיקה נוספת מול הגורמים הרלוונטיים ונמסר שהוא אמור לשהות בבידוד. לאחר שליוו את הנהג לביתו, התקבל בדרך דיווח נוסף כי נפלה טעות במערכות, והנהג אינו חולה ואינו מחויב בבידוד. מיד שוחרר לדרכו והדו"ח בוטל לאלתר. אנו מצרים על הטעות שנגרמה בשל כשל טכני ומאחלים בריאות איתנה לאזרח".

גורם במשטרה מסביר ל'כיכר השבת' כי העדכונים לגבי חולי קורונה הם עדכונים שמשרד הבריאות מעדכן את המשטרה, מספר פעמים ביום, כך שהשוטרים בשטח מסתמכים על העדכונים של משרד הבריאות, ומכאן נבעה הטעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר