'כמו הזכות להפגין'

ניצב יקואל ממליץ: תפילות ב'מרחב הפתוח' - כמו בהפגנות

מסמך פנימי שנשלח לשר אמיר אוחנה חושף את מתווה פתיחת בתי הכנסת, אותו הציע ניצב בדימוס אריק יקואל • במרכזו: לאפשר תפילה במרחב הפתוח - ללא הגבלה על מספר המתפללים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
תפילה ברחוב. ארכיון (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

פרסום ראשון: לאחר שמתח ביקורת על ההגבלות שהוטלו על הציבור החרדי במסגרת הגבלות הקורונה, הגבלות שלדבריו פוגעות באמון של המגזר החרדי בכל הקשור להחלטות הממשלה במאבק בנגיף הקורונה, ניצב בדימוס אריק יקואל הגיש לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, מתווה חדש לפתיחת בתי הכנסת.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', יקואל מונה לרכז את הטיפול מול המגזר החרדי בכל הקשור למאבק בנגיף הקורונה. יקואל משמש כיועצו הבכיר של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה.

קראו עוד: הניצב החרדי: "הציבור לא מבין את ההגבלות על התפילה"

בפתח דבריו כותב יקואל: "אחת הטענות שהועלתה לפניי במסגרת פגישותיי עם ראשי הציבור החרדי היתה ברוח הבאה: הזכות להתפלל היא חלק מכבוד האדם וחירותו והיא אינה נופלת מהזכות להפגין. אם מותר לאלפי אנשים להתכנס ולהפגין בכיכר רבין בתל אביב או בכיכר פריז בירושלים, מדוע תיגרע זכותם של החרדים כדי להתפלל בציבור?".

ניצב בדימוס אריק יקואל (צילום: חטיבת דובר המשטרה, Cc-by-sa-3.0)

יקואל מדגיש כי לפני שחיבר את המתווה הוא קיים שיחות עם ד"ר ציון שלוסברג ממשרד הבריאות, סא"ל גבי כהן - ראש דסק חרדים בפיקוד העור והרב בנימין כה מ'ועד הישיבות'.

מתווה אריק יקואל

• הגבלה של תפוסת בתי הכנסת בהתאם לגודלם לפי מפתח מ"ר.

• אי הגבלה של מספר המתפללים במרחב הציבורי. כמובן תחת יתר הכללים כמו שמירת מרחק מאדם לאדם ועטיית מסכות.

• לצד הגבלת כמות האנשים המותאמת לגודל המבנה, במתווה קיימות הנחיות פרטניות לנושאים שונים הנוגעים לבתי הכנסת כגון סימון מקומות ופיזור מדורג של המתפללים.

ל"כיכר השבת" נודע כי ניצב יקואל נפגש עם הרבנים הראשיים לישראל שסמכו ידם על המתווה. לדברי יקואל במכתבו לאוחנה: "לעניות דעתי, מתווה זה הינו הדרך הנכונה לאזן בין הסיכון הבריאותי לצד השמירה על זכות הציבור לשמור על אורחות חייו ועל מרקם חיים סביר גם בעת קשה זו והוא הדרך היחידה לשקם את אמון הציבור החרדי בהיגיון שמאחורי ההגבלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר