התגובה לרקטה

שוב: צה"ל תקף יעדי טרור של החמאס בעזה

חיל האוויר תקף מספר יעדי טרור ברצועת עזה, בהם מתחם צבאי של אחד המערכים המיוחדים של ארגון החמאס, וזאת בתגובה לשיגור הרקטה לישראל, שנפלה בשטח פתוח (בארץ)

תקיפה בעזה, השבוע (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הערב (שלישי) מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, וזאת בתגובה לשיגור הרקטה מוקדם יותר הערב.

דובר צה"ל מסר כי במהלך התקיפה הותקף מתחם צבאי של אחד המערכים המיוחדים של ארגון הטרור חמאס.

"התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר הערב ולהפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח הרצועה לשטח ישראל במהלך היום", מסר דובר צה"ל.

דובר צה"ל הוסיף כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

נתניהו בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף עזה (צילום: עומר מירון / לע"מ; סאונד: בן פרץ / לע"מ)

כפי שדווח מוקדם יותר, הערב בשעה 20:53 הופעלה אזעקת 'צבע אדום' בעיר אשקלון ובקיבוץ זיקים וכעבור זמן קצר נמסר כי מצה"ל כי זוהה שיגור רקטה לעבר שטח ישראל. הרקטה ככל הנראה נפלה בשטח פתוח.

מעיריית אשקלון נמסר כי "לא זוהתה נפילה בעיר, ללא נפגעים וללא נזק". עוד נמסר כי "האזעקה נשמעה בשעה שנערך סיור בעיר לראשי רשויות בדרום בהשתתפות ראש העיר, תומר גלאם ושר החינוך, יואב גלנט. לכולם שלום".

במוקד 101 של מד"א התקבלו 2 קריאות על אזרחים שנחבלו קל בדרך למרחק המוגן. ילדה בת 10 במצב קל, עם חבלה בגפיים וילדה בת 7 במצב קל, עם חבלות בפנים ובגפיים. שתיהן טופלו ופונו להמשך טיפול בבית חולים ברזילי.

מבית החולים 'ברזילי' נמסר כי "למרכז הרפואי ברזילי הובאו שתי ילדות (10 ו- 7) עם חבלות קלות כתוצאה מריצה למרחב מוגן במהלך האזעקה. נפגעת נוספת בת 55 הגיעה למלר"ד ברזילי עם חבלות קלות".

ברשת "אל-ערביה" דווח היום כי ישראל דחתה את הדרישות שהציב ארגון החמאס בתמורה להפסקת טרור הבלונים בדרום הארץ. הדיווח הסתמך על "גורמים פלסטינים". בנוסף, המשלחת המצרית שהגיעה לרצועת עזה כדי לתווך בין ישראל לחמאס עזבה את הרצועה ללא תוצאות, אך תמשיך במאמציה למנוע הסלמה.

הערב, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי רשויות בעוטף עזה ואמר כי "אנחנו לצערי נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה. החמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל. אנחנו לא חסכנו בשום אמצעי, לרבות במקרה הצורך של התפתחות המערכה, גם של סיכולים ממוקדים, וגם היום אין לנו מגבלה כזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר