הבחירות בארה"ב

עכשיו זה רשמי: ג'ו ביידן - המועמד הדמוקרטי לנשיאות

סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, שעמד לצדו של ברק אובמה, מונה רשמית כמועמד המפלגה הדמוקרטית במירוץ לבית הלבן מול הנשיא המכהן דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ג'ו ביידן (צילום: דף הפייסבוק של ביידן)

סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, מונה לפנות בוקר (רביעי) באופן רשמי למועמד המפלגה הדמוקרטית במירוץ לנשיאות, בלילה השני של הוועידה הדמוקרטית שמתקיימת הפעם באופן ווירטואלי בשל נגיף הקורונה. ביידן שאמור לשאת דברים בסיום הוועידה הופיע ברגע ההכרזה בשידור חי, לראשונה בוועידה והודה לתומכיו, "תודה לכולם מקרב לב, אני אראה אתכם ביום חמישי".

בוועידה הלילה תקף נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, את הנשיא המכהן דונלד טראמפ, על אופן ניהול משבר הקורונה בו חלו מיליונים והלכו לעולמם מעל מאה אלף בני אדם בארה"ב. קלינטון אמר שטראמפ "מתנער מאחריות ומגלגל את האשמה על אחרים. התגובה שלו למגפה קורסת כמו מגדל קלפים".

בנאום שהוקלט מראש בשל המצב אמר קלינטון, כי "בתקופה כזו, החדר הסגלגל צריך להיות מרכז פיקוד. במקום זאת, זהו מרכז סערה. יש רק כאוס. רק דבר אחד לא משתנה לעולם - נחישותו (של טראמפ) להתנער מאחריות ולגלגל את האשמה הלאה".

קלינטון הוסיף, כי "המפלגה שלנו מציעה אפשרות אחרת: נשיא שמגיע לעבודה. אדם עם רגליים על הקרקע שיעשה את העבודה. אדם עם משימה: לקחת אחריות, לא לעביר את האשמה. להתרכז, לא להסיח את הדעת. לאחד, לא לפלג. הבחירה שלנו היא ג'ו ביידן".

רעייתו של המועמד הדמוקרטי ג'יל ביידן, נאמה מבית ספר בדלאוור שבו לימדה בעבר. "השקט הזה, אפשר לשמוע את החרדה המהדהדת במסדרונות הריקים", אמרה ביידן, "אבל אפשר לשמוע ניצוצות של שינוי באוויר".

בנאום שנעל את היום השני לוועידה, לא הזכירה הגברת ביידן את טראמפ אפילו פעם אחת. היא סיפרה על האסונות הרבים שפקדו את משפחת ביידן לאורך השנים, וכיצד בעלה היה הסלע האיתן. "הנטל שאנחנו נושאים כבד, ואנחנו זקוקים למישהו עם כתפיים חזקות. אם אנחנו מפקידים את האומה הזאת בידי ג'ו, הוא יעשה למען המשפחות שלכם את מה שהוא עשה למען המשפחה שלנו: יאחד אותנו ויהפוך אותנו לשלמים, יישא אותנו בשעת צרה, יקיים את ההבטחה של אמריקה, עבור כולנו", היא אמרה. "אנחנו צריכים מנהיגות שראויה לאומה שלנו".

הוועידה הדמוקרטית תימשך עד יום שישי. מחר ינאמו בה הנשיא לשעבר ברק אובמה, המועמדת לסגנית הנשיא קמלה האריס והמועמדת לנשיאות לשעבר הילרי קלינטון לה יש טינה מיוחדת מול הנשיא טראמפ. מחרתיים ינאם ג'ו ביידן עצמו וינעל את הוועידה.

ביידן נחשב למועמד אפרורי למדי בטח אל מול דמותו הססגונית של הנשיא טראמפ שמכנה את ביידן "סליפי ג'ו" - ג'ו הישנוני. בחודשים הקרובים צפויים השניים לערוך עימותים טלוויזיונים, שצפויים להיות מטלה לא פשוטה עבור המועמד הדמוקרטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר