הדובר הסודני

רמז לשלום עם ישראל ופוטר מיד מתפקידו

דובר משרד החוץ של סודן, שהעז אתמול לרמוז כי הוא רואה סיכוי להסכם שלום עם ישראל בקרוב, פוטר ממשרתו למרות שבינתיים חזר בו מדבריו ששימחו את הצמרת הישראלית (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הדובר הסודני, חיידר בדווי (צילום מסך 'סקיי ניוז')

דובר משרד החוץ של סודן, שהעז אתמול לרמוז כי הוא רואה סיכוי להסכם שלום עם ישראל בקרוב, פוטר ממשרתו, כך על פי הדיווח ברשת אל ג'זירה.

כזכור, הדובר חיידר בדווי אמר את הדברים בראיון לרשת סקיי ניוז בערבית, כהתייחסות להסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות. בדווי אמר כי ההסכם הוא צעד אמיץ שמראה את הדרך למדינות ערביות נוספות.

הדובר הוסיף, כי "אין סיבה להמשיך את העוינות בין סודן לבין ישראל" ואף טען כי בין ישראל וסודן מתנהלות שיחות בנושא. "ישראל וסודן ירוויחו מהסכם שלום, נעשה אחד כזה מבלי לוותר על ערכים ועקרונות", אמר בדווי.

בישראל היו מרוצים מאד מהדברים של הדובר הסודני וראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברים וכתב: "ישראל, סודאן והאזור כולו ירוויחו מהסכם השלום ויוכלו לבנות ביחד עתיד טוב יותר לכל עמי האזור. נעשה כל הנדרש כדי להפוך חזון זה למציאות".

אך מתברר, כי הדובר לכל הפחות הקדים את המאוחר כשחשף את הדברים או אף טעה לחלוטין. בסודן התייחסו לדברים בזעם רב וטענו כי עמדתו של בדווי לא תואמה עם שר החוץ או הממשל הסודני. הבוקר (רביעי) אולץ הדובר לעמוד מול המצלמות ולהתנצל על דבריו כשהוא מסביר שזו הייתה רק עמדתו האישית ומיד לאחר מכן הוא פוטר מתפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר