טלטלה פוליטית

פשרה או בחירות? הליכוד תוקף את אשכנזי

נתניהו הורה לחברי הכנסת של הליכוד: "מעכשיו - לפעול כאילו הולכים לבחירות" • במפלגת השלטון תקפו את שר החוץ: "דוחף בכל הכוח לבחירות ורוצה להפיל את בני גנץ" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Tal Shahar/POOL)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס בסוף השבוע דיון מכריע בשאלה האם לפרק את ממשלת האחדות או לנסות ולהמשיך לפעול במסגרתה עוד כמה חודשים - כך מפרסם הערב (רביעי) אריאל כהנא בישראל היום.

לפי הדיווח, ראש הממשלה הורה לחברי הכנסת של מפלגתו כי עד אז, עליהם להתנהג כאילו הולכים לבחירות. על רקע התחזקות ימינה בסקרים, הורה נתניהו לתקוף את ח"כ נפתלי בנט.

אך לצד התחזקות הדיבורים על בחירות, במהדורה המרכזית של חדשות 12 מדווחת הערב דפנה ליאל כי במפלגת כחול לבן מוכנים לפשרה.

ליאל דיווחה כי החלו להתגבש הבנות על דחייה במועד אישורו הפורמלי של התקציב. אם תאושר דחייה זו, איום הבחירות יתרחק ובזמן הנותר לשנת 2020 תפעל הממשלה בהתאם לתקציב של שנת 2019, בתוספת של 2.5%.

תוספת זו תוכל לשמש את הממשלה לצרכים שונים, בהם אולי הקצבת 400 מיליון השקלים שדרשו המפלגות החרדיות לטובת התקציב לעולם הישיבות.

בינתיים, בחשבון הטוויטר ששל כחול לבן צייצו הערב: "נתניהו רוצה בחירות משיקולים אישיים. כל השאר רעש וצלצולים. בליכוד שכחו שיש מיליון מובטלים. מוטב שנתניהו יוציא את השרים מהאולפנים ויחזיר אותם לטפל בקורונה".

במפלגת הליכוד, חוששים כי גבי אשכנזי, שר החוץ, הוא זה שמעכב את הפשרה מול כחול לבן, ובחרו הערב לתקוף אותו בחריפות.

"גבי אשכנזי התחיל את קמפיין הפריימריז לראשות כחול לבן ודוחף בכל הכוח לבחירות. כנראה שיותר מאשר להפיל את נתניהו, הוא רוצה להפיל את גנץ", טענו בליכוד.

עוד הוסיפו כי "כחול לבן צריכים להפסיק לעשות פוליטיקה ולתקוע את התקציב כדי לפתוח את שנת הלימודים בזמן - ולאפשר את המשך כהונת הממשלה שתדאג לאזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר