למרות ההכחשות

מקור הפיצוץ בנמל ביירות: חיזבאללה ואיראן

מקורות ביון מערביים פירטו כי חיזבאללה רכש משלוחים של אמוניום חנקתי, החומר הכימי שהתפוצץ בנמל ביירות, מכוח קודס האיראני • נסראללה טען: "אין לנו נשק בנמל" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

העיתון הגרמני "די וולט" מדווח מפי גורמי ביון מערביים כי מקור הנשק הכימי שהתפוצץ בנמל ביירות: משלוח שהגיע מאיראן לחיזבאללה.

לפי הדיווח, ארגון הטרור הלבנוני רכש רכש מכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים כמה מאות טונות של אמניום חנקתי.

משלוחים אלו, הגיעו במספר משלוחים שונים לנמל ביירות במועד הסמוך לפיצוץ האדיר שהרעיד את לבנון, גרם למותם של 150 אנשים ולפציעתם של אלפים נוספים.

אותם מקורות מודיעיניים אף טענו כי ברשותם תיעוד המאשר כי חיזבאללה קיים את אותם המשלוחים, ואחסן אותם בנמל ביירות, במקום בו אירע הפיצוץ.

בעיתון אף פירטו את תאריכי משלוחי האמניום החנקתי, ואת שמות פעילי הטרור שהיו אחראיים על קבלתו. עם זאת, אין קשר ברור בין חיזבאללה לבין הסיבה לכך שהנשק הכימי התפוצץ במקום.

מפגינים 'תלו את נסראללה' (צילום: מתוך טוויטר)

כזכור, מיד אחרי האסון, אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי מדובר ב"טרגדיה", והכחיש כי לארגונו היה מקום אחסון של כלי נשק בנמל ביירות.

"משימתו העיקרית של חיזבאללה היא התנגדות", אמר, "אנחנו לא מכירים את נמל ביירות. זה לא באחריות שלנו. אנחנו מכירים את נמל חיפה טוב יותר".

"אני מודיע כאן באופן גלוי, ישיר, נחרץ, סופי, שאין לנו כל נשק בנמל, בשום פנים ואופן, לא מחסן ולא שום דבר אחר, לא עכשיו ולא בעבר. לא נשק, לא פצצה, לא אמוניום, לא כדור, לא תחמושת – שום דבר".

נסראללה טען כי ייתכן והפיצוץ נגרם ממעורבות חיצונית. "גם אם הפיצוץ היה מכוון - יש פה רשלנות. לא משנה מה היה הגורם לפיצוץ: פצצה, תקלה, שריפה או תקיפה אווירית, השאלה היא מה עשו אותם חומרים במחסן במשך שש שנים. הדרך שבה ההנהגה תטפל במחדל היא גורלית".

לסיום אמר, "אנחנו קוראים למצות את הדין עם האשמים ולהעניש אותם באופן החמור ביותר, וללא הקלות, בלי קשר לשיוך העדתי או הדתי שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר