תכנית 'המבדיל'

'שיחת המוסר' השמחה ביותר שתשמעו באלול

לכבוד חודש אלול ולכבוד השנה החדשה' מתארח באולפן ד"ר מיכה גודמן, מחברם של רבי מכר בתחום המחשבה היהודית, לשיחה מרתקת על התשובה, על מנהיגות ועל מציאות (מעניין)

(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

לכבוד חודש אלול ולכבוד השנה החדשה' מתארח באולפן ד"ר מיכה גודמן, מחברם של רבי מכר בתחום המחשבה היהודית, לשיחה מרתקת על התשובה, על מנהיגות ועל מציאות.

גודמן מדגיש בתחילת השיחה את ההבחנה שבני אדם עושים באופן אוטומטי: האנשים שעוסקים במושכלות - אנשים רציניים וחסרי שמחה, ואנשים שמחים - אנשים שהאינטלקט שלהם מוגבל. הרמב"ם' אומר גודמן, תופס שדווקא ההתעמקות במושכלות ובמחשבה הופכת את האדם לשמח יותר.

חודש אלול הוא זמן של קבלות לעתיד וניסיון פנימי של האדם להתמיר את עצמו, אך מה יכול לעזור לאדם להתקדם קדימה? על כך גודמן אומר (ובאיזשהו מקום השיחה נשמעת כמו שיחת מוסר, אך מזווית אחרת לגמרי), שהאדם מספר לעצמו סיפורים ולא תופס את המציאות כמות שהיא, אלא בצורה שסיפר לעצמו.

בחיים ישנן הזדמנויות, אך פעמים רבות שאנחנו לא מצליחים לתפוס אותן. גודמן מספר על וורן באפט, המליארדר, שנשאל פעם מה הביא אותו למה שהוא. באפט ענה שתי תשובות: האחת - מזל, מעין תובנה שלא כל מה שיצא תחת ידי בצורה הטובה הגיע כיוון שאני כל כך מוצלח. השניה - ידעתי לתפוס הזדמנויות.

מה שפוגע בנו בדרך כלל היא הציפייה שלנו והתכנון. אדם מתכנן תוכניות, ופתאום מגיעה הזדמנות, אך האדם עדיין תקוע בתוכניותיו ולא קופץ על ההזדמנות.

מטרת התשובה היא לפתוח הכל, לתת לאדם לצאת מתוך המבנה שבנה לעצמו. האחד לא יצליח לעולם להבין רעיון מתמטי, השני בחיים לא יוכל לנגן מכיוון שהוא אינטלקטואל רציני וכן הלאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר