"יצחק אלחנן" • צפו

תיעוד מסכם: האירוע המרכזי לבחורי ישיבות בירושלים

המעמד המרכזי שנערך אמש בירושלים לציון סוף בין הזמנים ותחילת זמן אלול, התקיים בראשות הגרב"מ אזרחי ובמעמד הגר"א חדש והגר"ש שטיינמן ובמכתב מיוחד ששיגר מרן הגר"ח • צפו (חרדים)

(צילום: דוד דביר)

האירוע שנעל את בין הזמנים לבחורי הישיבות בירושלים, התקיים אמש (רביעי) בכיכר ספרא שברחבת העירייה, בראשות ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, גיסו של ראש הישיבה, המשגיח הגאון רבי אהרן חדש והגאון רבי שרגא שטיינמן.

האירוע נערך ביוזמת ראש העיר ירושלים משה ליאון ונערך ברחבה הפתוחה של העירייה שהוכנה מראש לקליטת האלפים במתווה 'קפסולות' כפי הוראת גורמי הבריאות, בהם התקיימו 'רבי שיח' במתכונת מחנה "תנועת בני תורה" מיסודו של הגרב"מ אזרחי, המתקיים למעלה מ-50 שנה.

בשיאו של המעמד שהועבר בשידור חי, קיבל קהל האלפים בשירה אדירה של "ימים על ימי מלך" הגרב"מ אזרחי, אשר יחד עמו הגיע הגה"צ רבי אהרן חדש, משגיח ישיבת מיר, הגאון רבי שרגא שטינמן, ראש ישיבות "ארחות תורה" והגאון רבי ישראל מאיר דרוק, ראש ישיבות "תפארת ישראל".

המעמד נפתח בדברי ברכה מפי ראש העיר משה ליאון: "מרגש לזכות לארח אתכם במעמד המיוחד של פתיחת זמן אלול. אתם, המובחרים שבעם, בחרתם לעסוק בדבר החשוב ביותר בעולם: לימוד תורה. דווקא בתקופה הקשה והמאתגרת בה אנו נמצאים אתם עבורנו אי של יציבות. אתם שבוחרים לעזוב בתים נוחים ופיתויים ולהסתגר ארבעים יום בין כותלי בית המדרש, אתם העתיד שלנו, הגאווה שלנו, בזכותכם אנו קיימים.

"כשעלה הרעיון לערוך פה את המעמד לקראת פתיחת הזמן, זה היה נראה כמו חלום. בעיצומם של ימי הקורונה, אחרי חצי שנה שלא נערך אף מעמד ציבורי, לכנס מאות ואלפים במקום אחד, והערב ההיסטורי הזה שהפך את החלום למציאות, הוא עבורכם, אבל לא פחות עבורנו. אני רוצה לברך את ראש הישיבה שיאריך ימים על ממלכתו בבריות גופא ונהורא מעליא".

עוד הוסיף ליאון לסיום, בשפה ישיבתית: "תודה למחזיק תיק התרבות הרב דוד בלומנשטוק על כל היוזמות הנהדרות שלו למען עולם התורה ולמנהל האגף הרב פנחס ארליך. ערב טוב וזמן אלול של שטייגען ועליה שיהיה לכם".

השידור מהמעמד באדיבות: שיא לייב

הגאון רבי בן ציון אזרחי, רו"מ ישיבת "עטרת ישראל", נשא דברי פתיחה והזמין את הגרי"מ דרוק, להביא את דברי מרן הגר"ח קנייבסקי למעמד:

"אל המוני בני התורה המתכנסים בירושלים עיה"ק בכינוס לשם שמים להגדיל תורה ולהאדירה ולהתעלות ולהתקרב אל ד' לקראת זמן אלול בישיבות הקדושות, בראשות ידידי עוז ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, מברך את ידכם ד' עמכם גיבורי החיל בהצלחה ובברכה ויתקיים בנו אני לדודי ודודי לי".

דממה אחזה ברחבה ההמונית עת הוזמן מרן ראש הישיבה, לשאת את המשא המרכזי, אותו פתח על אימת יום הדין, כאשר אנו ניצבים עתה שלושים יום לפני הדין הגדול והנורא בו ידונו כל אחד ואחד מאתנו ולב יודע מרת נפשו. במשאו הרחיב על הדרכים והעצות לזכות בדין, בהגברת עמל התורה והשקיעות בלימוד.

הגרב"מ אף סיפר כמנהגו מדי בין הזמנים, את הסיפור המרגש - "יצחק אלחנן שמאלה". לפני שפתח בסיפור אמר: "למעלה מחמישים וכמה שנים אני מספר את הסיפור הזה מדי שנה ובכל פעם מתרגש מחדש",

הסיפור גרם לדמעות התרגשות בקרב צעירי הצאן, בהחדירו מושגים, שאיפות, רוממות וחובה אישית המוטלת על כל אחד להתעלות. "שלא יהיה כתוב על המצח האותיות פ.נ. פה נאמן רשכבה"ג, פה נטמן גדול הדור. לא להתייאש, לא להרפות", אמר וקרא לכל אחד לדעת ש"ס. "לדעת ש"ס זה לא לוקסוס. מורי חמי מרן המשגיח הגה"צ רבי מאיר חדש זצ"ל בכל בוקר תבע מהבחורים לאחר התפילה: אתה כבר יודע ש"ס?!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר