צפו בתיעוד

דרכו האחרונה של זקן הדיינים הגאון רז"נ גולדברג זצוק"ל

רבנים, דיינים ועמך בית ישראל ליוו אמש למנוחת עולמים את זקן הדיינים בארץ ישראל, הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל, שהתמוטט בשבוע שעבר בביתו ואמש הלך לבית עולמו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אודי קורן)

בשעות הערב המאוחרות (חמישי) התכנסו גדולי הרבנים והדיינים בבית ההלוויות שמגר בירושלים, ללוות למנוחת עולמים את הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל, מי שהתפרסם בכינוי "הגרז"ן", בן 89 בפטירתו.

הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל התמוטט בערב שבת האחרונה בביתו, ולאחר שנחבל בראשו, הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא ללא הכרה, שם נלחמו הרופאים על חייו, אך כאמור בדקות האחרונות השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה למגינת לבם של תלמידיו הרבים ובני המשפחה.

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות ספד: "עולם התורה ועולם הדיינות איבדו את אחד המופלאים שריד לדור דעה מחשובי הדיינים וגאוני ההלכה אשר העמיד תלמידים הרבה ופעל רבות למען עולם ההלכה והדיינות בשנותיו כחבר בבית הדין הגדול וכראש ישיבה ובנשיאות אוצר הפוסקים ועד לימיו האחרונים עמד לימין רבני ודייני ישראל בעצה ותושייה וכיוון אותם בהיקף התורה והתווה את דרכם בפסיקת ההלכה.

"זכה לאמונם של מחותנו פוסק הדור הגרש"ז אוירבאך זצו"ל ומרן אאמו"ר הראש"ל הגר"ע יוסף זיע"א אשר סמכו את ידיהם עליו והפנו אליו הכרעות בעניני אבן העזר והעריכו מאוד את דעתו, התהלך בפשטות והתנהג בענווה גדול ולא החזיק טיבותא לנפשיה. תמיד היה פוסק בכחא דהיתרא ללא חת, מתוך עיון ובקיאות נדירים, אוי לנו שנשארנו יתומים ונלקח בעונות הדור, מי יתן חליפתו ותמורתו".

הגרז"נ גולדברג זצוק"ל

נשיא בית הדין, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, ספד לו: "מבכה מרה יחד עם כל בית ישראל את הסתלקותו של האי גברא רבה, גאון וצדיק, מעמודי ההוראה בישראל. מי שהעמיד אלפי תלמידים לתורה ולתעודה. מורי ורבי, אבן שואבת לרבני ודייני ישראל חבר בית הדין הגדול ומגאוני הדור הגאון הגדול רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל, חתנא דבי נשיאה מרן הגרש"ז אוירבך זצ"ל. מי שזכיתי ללמוד תורה מפיו שנים רבות אשר הפיץ תורה עשרות שנים לכל מבקשי תורה ונתן מענה בכל מקצועות התורה".

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, ספד:"בצער רב קיבלתי את הבשורה המרה על לכתו של הגאון העצום רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל, שריד לדור דעה, חתנו של פוסק הדור הגרש"ז אוירבאך זצ"ל מחשובי הדיינים בביה"ד הגדול אשר מסר נפשו במשך שנים להרבצת תורה ודעת והיה בקשרי ידידות עמוקים עם מרן הרב עובדיה זצ"ל. יהי רצון שיהיה מליץ יושר על כלל ישראל".

שר הדתות יעקב אביטן: "קבלתי בצער רב את הידיעה על הסתלקותו הפתאומית של הגאון העצום בתורה ובהלכה, שריד לדור דעה, דיין הדן דין אמת לאמיתו, הגאון הגדול רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל מבכירי הדיינים בבית הדין הגדול וחתנו של עמוד ההוראה מרן הגרש״ז אוירבאך זצ"ל. זו אבידה גדולה לעולם הדיינות בפרט ולעולם התורה בכלל. זכותו תעמוד לנו ויהיה מליץ טוב על כל עם ישראל אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר