בגיל 65

מודיעין עילית: הרב נפתלי נירנברגר נפטר מקורונה

באמצע החיים, בגיל 65, הסתלק לעולמו הרב נפתלי צבי נירנברגר ז"ל כתוצאה מהקורונה בה נדבק, והוא חשוך ילדים • זהו התושב הראשון במודיעין עילית שנפטר מהנגיף (דיין האמת)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: בעריש פילמר)

בעיר מודיעין עילית נפטר בסוף השבוע האחרון הרב נפתלי צבי נירנברגר ז"ל, לאחר שנדבק בנגיף, והוא בן 65.

המנוח התמודד מזה תקופה עם מחלת הקורונה, שלבסוף הובילה לפטירתו, ובכך הפך לתושב הראשון במודיעין עילית שמסתלק לעולמו כתוצאה מכך.

ר' נפתלי צבי ז"ל, תושב רחוב שדי חמד שבשכונת 'הגבעה הצפונית' בקרית ספר, היה אדם צנוע ועניו, וככזה לא הכירוהו אף רבים מהמתגוררים בסמוך אליו.

אחד שכן הכירו מעט סופד לו, בשיחה עם 'כיכר השבת': "הוא התחיל ללמוד תורה בגיל 40 עם ילדים בני עשר, כל יום במשך תשע שעות. עשה את רצון ה' בתמימות. בתקופה האחרונה, בגלל סכנת הקורונה, למד הרבה בטלפון".

"אפשר לומר על ר' נפתלי ז"ל שהיה איש עדין ועבד השם אמיתי, בעודו מתמודד עם חיים קשים ויסורים רבים", מוסיף המכר, בעצב רב.

בפטירתו לא הותיר אחריו יתומים, אלא את רעייתו בלבד, משום שהיה חשוך ילדים ולא זכה שיהיה מי מיוצאי חלציו שיאמר עליו קדיש. הוא נקבר בירושלים בהלוויה מצומצמת שיצאה מבית הלוויות שמגר.

כזכור, העיר מודיעין עילית מוגדרת מזה תקופה ארוכה כ'אדומה' מבחינת רמת תחלואת הקורונה בשטחה, ומשכך הסיכון שיוטל עליה הסגר מרחף מעליה כל העת.

חלק מהילדים, בתור לבדיקות הקורונה (באדיבות המצלם)

על רקע זה, כזכור, יזמה העירייה מהלך חריג של חיוב עריכת בדיקות קורונה לכל ילדי תלמודי התורה במקום, תוך שאלו מאוימים כי לא יחלו את לימודיהם אלא עם קבלת תוצאות שליליות לנגיף, בתקווה שכך יירד אחוז החיוביים מול אחוז הבדיקות הגדול, והעיר ה'אדומה' תתרחק מסכנת הסגר.

כבר כעת צנח באופן דרמטי שיעור החיוביים בעיר, מ-25 עד 28% לתשעה אחוזים בלבד, זאת לאחר שקלול בדיקות רבות שביצעו מאות רבות של תלמידי ישיבות ממודיעין עילית טרם כניסתם ל'קפסולות'.

עם זאת, מספר חולי הקורונה בעיר נותר גבוה יחסית לשאר ערי הארץ, לפי הפרמטר של אחד לכל עשרת אלפים נפשות, למרות ירידה מסוימת גם בנתון זה.

יצוין, כי שניים מתושבי העיר מוגדרים כחולים במצב קשה, ובני משפחותיהם מבקשים שיתפללו עבור, שמותיהם, לתפילה: רפאל נפתלי צבי בן ציפורה ויעקב בן שרה, לרפואה שלמה, בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר