הוקלטה תוקפת

אחותו של טראמפ: "אין לנשיא טראמפ ערכים"

מריאן טראמפ, שופטת פדרלית לשעבר, הוקלטה כשהיא תוקפת את אחיה הנשיא דונלד טראמפ. ההקלטות שבוצעו על ידי האחיינית הממורמרת פורסמו כעת בכלי התקשורת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

ה'וושינגטון פוסט' פרסם הלילה (ראשון) הקלטות של מריאן טראמפ, אחותו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מלפני כשנתיים בהן היא תוקפת אותו בחריפות וטוענת כי אין לו ערכים. האחות, שופטת פדרלית לשעבר, הוקלטה על ידי אחייניתה מרי טראמפ, שגם הוציאה לפני כמה חודשים ספר נגד טראמפ וטענה כי אינו כשיר לתפקידו, ספר שככל הנראה התבסס על שיחות אלו עם דודתה.

עיתוי פרסום ההקלטות אינו מקרי, טראמפ מתמודד בחודשים הקרובים על קדנציה נוספת בבית הלבן מטעם המפלגה הרפובליקנית ומתנגדיו מנסים לערער את הלגיטימיות שלו בכל דרך אפשרית.

"הוא רק רוצה להתחנף לבייס שלו. אין לו ערכים. כלום. כלום. והבייס שלו, אלוקים, אם אתם אנשים דתיים אתם רוצים לעזור לאנשים, לא לעשות את זה", אמרה האחות באחת ההקלטות. "הציוצים הארורים שלו, והשקרים, הו אלוקים. אני מדברת חופשי מדי, אבל את יודעת. השינויים של הסיפורים, חוסר ההכנה, השקרים", אמרה בהקלטה אחרת.

בין טראמפ לאחותו ישנה טינה ישנה, כאשר טראמפ סייע לה להיבחר לראשונה למשרתה כשופטת. הסיפור נחשף אף הוא בהקלטות, כשמריאן סיפר על הליך מינויה לשופטת בבית משפט בניו ג'רזי בתקופת רונלד רייגן. היא רצתה את סיועו של רוי כהן, עורך דינו של טראמפ בעבר, שגם עבד בוועדה של הסנאטור ג'וזף מקארתי. "הוא גרם לרוי כהן להתקשר לרייגן ולשכנע אותו שהוא צריך למנות אישה לשופטת פדרלית בניו ג'רזי. בגלל שרייגן רץ לנשיאות שוב, והוא היה נואש לקולות נשיים. קיבלתי את המינוי".

לדבריה, אחיה, דונלד, מעולם לא שכח לה את זה. "פעם אחת הוא ניסה לקחת קרדיט על זה, ואמר 'איפה היית בלעדיי?'", היא סיפרה, וציינה שהשיבה לו: "אם תגיד את זה עוד פעם אחת אני אהרוס אותך". מריאן טענה שזו הטובה היחידה שביקשה ממנו בכל חייה, והוסיפה שהמינוי הגיע לה בזכות הכישורים שלה, שבזכותם היא גם קודמה בהמשך לתפקידים שיפוטיים גבוהים יותר, ללא התערבות אחיה.

האחות גם טענה בהקלטות כי טראמפ שילם למשהו שייגש עבורו למבחני הכניסה לאוניברסיטת פנסילבניה שם למד מנהל עסקים, משום שחשש שלא יצליח להתקבל. היא גם טענה שהיא זוכרת את שמו של האיש - ג'ו שפירא. לפי ה"וושינגטון פוסט", טראמפ אכן היה חבר של אדם בשם ג'ו שפירו מאוניברסיטת פנסילבניה. אותו שפירו כבר הלך לעולמו, אולם אלמנתו ואחותו אמרו שהוא מעולם לא עשה מבחן עבור אף אחד אחר.

גם בין מרי טראמפ לבין דודה הנשיא טראמפ יש איבה ישנה, לטענת מרי, דונלד טראמפ נישל את אביה מירושת הסב וגרם לו למות בחוסר כל בגיל 42 כשהיא ואחיה נותרים עניים למרות הונה הרב של המשפחה.

מרי טראמפ סיפרה, כי היא לא שוחחה עם דודתה מריאן מאז שפרסמה את הספר נגד דודה הנשיא טראמפ לפני כחודשיים. היא ציינה, כי לא תופתע אם דודתה לעולם לא תרצה לדבר איתה לנוכח העובדה שלא ידעה שהיא מוקלטת וכי ההקלטות יצאו לפומבי, ואמרה כי זה נשמע לה הוגן. "אני מבינה למה היא לא תרצה", אמרה ל"וושינגטון פוסט".

לאחר פרסום ההקלטות הגיב טראמפ בהודעה שפורסמה על ידי CNN: "כל יום זה משהו אחר, למי אכפת?", אמר הנשיא והעדיף להתייחס למות אחיו רוברט בשבוע שעבר: "אני מתגעגע לאחי, ואמשיך לעבוד קשה עבור האמריקנים. לא כולם מסכימים, אבל התוצאות ברורות. המדינה שלה חזקה יותר מאי פעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר