במודיעין עילית

נהג אוטובוס שהתעלם מילד מוגבל נתבע על ידי המדינה

ילד חרדי בעל מוגבלות נקלע לסערת רגשות, לאחר שנהג אוטובוס סגר את הדלתות ונסע לדרכו, כשהוא מותיר אותו ישוב על כיסא גלגלים בתחנה. בשל כך החברה, 'קווים', נתבעת (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אוטובוס של חברת קווים (צילום: אתר עיריית מודיעין)

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הגישה לאחרונה תביעת פיצויים נגד חברת האוטובוסים קווים בגין אפליית ילד עם מוגבלות בתנועה, זאת לאחר שנהג אוטובוס של החברה לא אפשר לילד המסתייע בכיסא גלגלים והמתין בתחנה, לעלות על האוטובוס בו נהג.

המקרה אירע במהלך הקיץ בשנה שעברה, כאשר הילד, בן 10 מהישוב מודיעין עילית, המתין בתחנת האוטובוס כשהוא יושב בכיסא הגלגלים ולצידו אישה המלווה אותו.

על פי כתב התביעה מטעם המדינה, שהוגשה על ידי עו"ד פריד מחאג'נה, כשהאוטובוס הגיע למקום הוא עצר במרחק גדול מהמדרכה, ובשל כך ביקשה המלווה מהנהג להתקרב למדרכה על מנת שתוכל לפתוח את ה'רמפה' ולאפשר לילד לעלות לאוטובוס - דבר שכלול בתפקידו של נהג האוטובוס.

תחילה הנהג התקרב מעט, "אולם לאחר שהמלווה ביקשה ממנו להתקרב עוד, כי המרחק עדיין היה גדול מדי בכדי להעלות את הכיסא", מתואר בתביעה, "הוא סגר את דלתות האוטובוס ונסע לדרכו, כשהוא מותיר את הילד והמלווה בתחנה".

"הילד נותר המום בעקבות האירוע, ואף נקלע לסערת רגשות וביקש לשוב לביתו, שכן האירוע גרם לו לתחושות קשות ולפחדים מנסיעה בתחבורה ציבורית, מחשש שייתקל בנהגי אוטובוס דוגמת הנהג נשוא כתב תביעה זה".

לפי נציבות השוויון, "זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה נתקל הילד בנהג שמונע ממנו שימוש בתחבורה הציבורים, שכן הוא נתקל בנהגי אוטובוסים של הנתבעת ('קווים') אשר מבחינים בו ממתין בתחנה והם אינם עוצרים כדי לאסוף אותו כשאר האנשים ללא מוגבלות".

יצוין, כי אביו של הילד פנה לחברת האוטובוסים על מנת להתלונן על הנהג ולקבל את התייחסות החברה לאירוע, אולם זו במשך זמן רב לא העבירה את התייחסותה המפורטת לאירוע - לא את התייחסות הנהג, ואף לא פירוט אם הנהג תוחקר על האירוע ואם ננקטו כנגדו צעדים כלשהם.

בעקבות זאת פנה האב לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שפתחה בבירור בעניין, והוחלט כאמור להגיש את תביעה לפיצויים בשמו של הילד, בסך 62,500 שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר