סטירות יקרות

השוטר סטר לחרדי וישלם לו 21 אלף שקלים

אלימות המשטרה: הקצין עידו קציר ישלם מכיסו 21,000 ש"ח לאחר שנתן למפגין חרדי שתי סטירות. עו"ד בן גביר: "ידע כל שוטר גם אם הוא קצין שאם הוא מרביץ ישלם" (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המפגין שיפוצה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית משפט השלום בירושלים קבע היום (ראשון), כי הקצין עידו קציר, ישלם סכום של 15000 ש"ח ועוד שכר טרחת עורך דין על סך של ששת אלפים שח למפגין חרדי שקציר סטר לו פעמיים.

האירוע הראשון התרחש בחודש ינואר 2017, כאשר במהלך הפגנה קצין סבר שהתובע צעיר חרדי קילל שוטר. הקצין הוביל את הצעיר לצד והיכה בו פעמיים, שתי סטירות.

תיעוד האלימות המשטרתית (צילום: שלומי טריכטר)

הוגשה תלונה במחש. הקצין הכחיש כי פגע בצעיר, אך לאחר שהתובע שכר את שירותיו של עורך הדין איתמר בן גביר, הוגש כתב אישום נגד הקצין ותוך כדי ניהול משפט קציר הודה במיוחס לו ונדון לעונש של עבודות לתועלת הציבור.

הצעיר החרדי הגיש גם תביעה אזרחית, כאשר קציר טען שהמשטרה היא שצריכה לשלם הנזק. אולם היום בית משפט השלום בירושלים קיבל טענות התובע וקבע, כי לקציר אחריות מלאה של מאה אחוז במיוחס לו.

כמו כן, השופט קבע כי לא הוכח שהשוטר היה בסערת רגשות, הוא נהג באופן עצמאי ולא ניתן לצפות משוטרים זוטרים שימנעו את מעשיו.

בית המשפט קבע, כי אמנם לצעיר החרדי לא נגרם נזק, אך קיבל טענות עו"ד בן גביר כי עצם הסטירות ועוצמתן גרמו לנזק לא ממוני וחייב את הקצין בסך של 15,000ש"ח ועוד שכר טרחת עורך דין על סך של 6,000 ש"ח.

עו"ד בן גביר בתגובה: "ידע כל שוטר אפילו במיוחד אם הוא קצין כי אם ירביץ ישלם מכיסו. זה דבר טרוויאלי ופשוט אך לצערי המשטרה לא פעם משלמת מכיס הציבור. טוב עשה בית המשפט שקיבל עמדתנו ולפיה הקצין השתולל היכה וצריך לשלם מכיסו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר