למרות החקירה

לא יוגש כתב אישום על הפגיעה בילדה זיסל

במחלקה לחקירת שוטרים הוחלט, כי תיק החקירה של הילדה זיסל מרגלית שנפגעה מרימון הלם שהושלך ליד ביתה במאה שערים נסגר ולא יוגשו כתבי אישום בנושא (חדשות משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה החליטה להעביר לבחינת מחלקת משמעת את התיק בו נבדק אירוע פגיעת רימון הלם בילדה, במסגרת פעילות משטרתית למניעת התקהלויות אסורות והפרות סדר ב 16.4.2020 בשעות הלילה המאוחרות בשכונת מאה שערים בירושלים.

כזכור, פרץ כוח גדול של משטרה לבית הכנסת 'ישועות יעקב' בשכונה, השטיבל'ך המקומיים, כדי לכפות את 'צו בריאות העם' האוסר תפילה ברבים. השוטרים, שנתקלו בעשרות קיצונים שהפרו את הסדר והשליכו עליהם חפצים, ביצעו לפחות עשרה מעצרים - גם של מתפללים תמימים - ובשלב מסוים השליכו רימון הלם החוצה, למרות שהיו שם עוברים ושבים חפים מפשע.

מבדיקת מח״ש עולה, כי בעקבות הפרות הסדר שכללו פגיעה בכוחות המשטרתיים, ולאחר שניסיונות לטפל בהתפרעות ולפזר את ההתקהלות לא צלחו, הוחלט באישור הדרגים המוסמכים לכך במשטרה על שימוש ברימון הלם.

אחד מרימוני ההלם שהופעלו פגע במדרכה, התגלגל לצד השני ופגע קלות בילדה זיסל מרגליות, בת ה-8 שעברה במקום.

לאחר בחינת מכלול הנסיבות החליטה מח״ש להעביר את התיק למשטרת ישראל לבחינה משמעתית בדבר הנהלים ושימוש ברימוני הלם בקרב אוכלוסייה אזרחית אך לא יוגשו כתבי אישום בנושא.

ממשרד עו״ד וינרוט נמסר לכיכר השבת: "מח"ש מסרה לנו היום את החלטתה, במסגרתה הבהירה שלא ניתן לעבור לסדר היום על האירוע החמור, ושהטיפול בשוטרים שהיו מעורבים באירוע יימשך בוועדת המשמעת.

אנחנו נמשיך לעקוב באדיקות אחר הטיפול של כלל הגורמים הרלוונטיים בתיק, על מנת לוודא שיופקו הלקחים המתאימים ושאירוע דומה לא יישנה חלילה.

באשר להחלטה שלא לפתוח בהליכים פלילים כנגד השוטרים שהיו מעורבים באירוע, בשיחה שקיימנו היום עם הגורמים המופקדים על התיק במח"ש, ביקשנו לקבל את מלוא חומר החקירה, ומשזה יגיע לידינו נבחן את השיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה ונכריע האם לערור עליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר