"יפגע בעולם התורה"

פרופ' רוני גמזו: "ליבי עם ברסלב, אך עמדתי לא שונתה"

"התקהלות של עשרות אלפי איש במתחם אחד תהפוך את ישראל למדינה אדומה", כך אומר הערב הפרויקטור גמזו על הנסיעה לאומן ומוסיף, "לבי נמצא עם חסידי ברסלב" (חדשות)

אילוסטרציה. נוסעים לאומן (צילום: Avi Dishi/Flash90)

גם לאחר הדיון הסוער שהתקיים הערב (ראשון), במשרד ראש הממשלה יחד עם הפוליטיקאים החרדים, פרויקטור הקורונה הודיע כי לא השתכנע ועמדתו בנושא לא השתנתה.

בדבריו אמר גמזו: "יצאתי מהדיון בראשות ראש הממשלה ואין בכוונתי לשנות את עמדתי בנושא אומן. אני בטוח ששרי הממשלה יקבלו את ההחלטה הנכונה למנוע טיסות לאומן".

גמזו אף הוסיף, כי "התורה מחייבת את כולנו במצוות 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. ואילו התקהלות של עשרות אלפי איש במתחם אחד תהפוך את ישראל למדינה אדומה יותר ותוביל לסגר שיפגע באזרחי ישראל, בעולם התורה, ובכלכלת ישראל".

לסיום, הביע גמזו את צערו ואמר: "לבי עם חסידי ברסלב, אך למרות הרצון הגדול להגיע לציון רבי נחמן, שמירה על חיי אזרחי ישראל ובריאותם חשובה יותר מכל דבר אחר".

יוזכר, כי אמש, בראיון לערוץ 12 אמר גמזו בטון נחרץ: "אני מודיע - אין טיסות לאומן, נקודה סוף. אומן זה לא חגי תשרי וזה לא דבר קדוש. זו הילולה או מסיבה, ולא צריך לעשות את זה. זה יכול לקרב אותנו לסגר".

נחמן בנשעיה מברסלב בראיון זועם

"כל הממשלה צריכה להיות נחושה לזכות באמון הציבור, ולומר לחסידים לא לנסוע במועד הזה לאומן. זה סיכון נפשות בישראל", הוסיף.

כזכור, בישיבת קבינט הקורונה האחרונה, שהתפזרה ללא החלטות ביום חמישי, קרא גמזו "לא לטוס השנה לאומן להשתטחות על קבר הרב נחמן מברסלב".

את האיסור הוא הסביר, ב"חשש לאירוע הדבקה המוני - לא רק בקרב אלפי הנוסעים, אלא גם בקרב התושבים המקומיים באוקראינה".

הפרויקטור אף ציין, כי הוא מקווה ש"מנהיגי שתי המדינות יפעלו לעצירה מוחלטת של המשלחות לאומן השנה, מתוך גילוי אחריות לבריאות הציבור".

"על הממשלה להנחות את רשות שדות התעופה למנוע טיסות ישירות לאוקראינה, מסיבות בריאותיות", קבע פרופ' רוני גמזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר