דואגים לפלסטינים

המרוקאים נגד הסכם נורמליזציה עם ישראל

ראש ממשלת מרוקו, סעד א-דין אל-עות'מאני, הבהיר כי אין סיכוי להסכם נורמליזציה עם "היישות הציונית" בשל העובדה שהסכם כזה "יעודד הפרה של זכויות העם הפלסטיני" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מלך מרוקו (צילום: שאטרסטוק)

לאחר ההסכם עם איחוד האמירויות והדיווחים כי מדינות ערביות נוספות יכוננו יחסי נורמליזציה עם ישראל, ראש ממשלת מרוקו, סעד א-דין אל-עותמאני, דחה אמש (ראשון) את האפשרות כי מרוקו תהיה חלק מהסכם כזה.

לדברי ראש הממשלה המרוקאי, סעד א-דין אל-עות'מאני, "אנו מסרבים לכל נורמליזציה עם הישות הציונית, זה יעודד הפרה של זכויות העם הפלסטיני".

את הדברים אמר אל-עותמאני לקראת ביקורו במרוקו של ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו היהודי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בחודש הבא. במסגרת סבב ביקורים שיערוך קושנר, יבקר קושנר גם בישראל, בחריין ועומאן.

באופן מעניין, בין ישראל למרוקו היו יחסים טובים יחסית מתחת לשולחן כל הזמן גם בעת שמדינות ערב אחרות סירבו להתיר לתיירים ישראלים להגיע לשטחן, מידי שנה מבקרים במרוקו אלפי ישראלים שמגיעים לביקורים מאורגנים תחת חסות מרוקו. בעבר אף היו לשתי המדינות משרדי קישור בערי הבירה שלהן, אך מאז שנת 2000, תחילת האינתיפאדה השנייה, היחסים הדיפלומטיים הרשמיים גוועו.

כזכור, בעבר רמזו האמריקאים על אפשרות לחידוש היחסים בין ירושלים לרבאט. במהלך פגישה בין מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו לראש הממשלה בנימין נתניהו בליסבון בדצמבר 2019, נבחנו אפשרויות לחידוש יחסים דיפלומטיים בין ישראל לרבאט.

פומפיאו יגיע היום לביקור בישראל כדי לדון בהסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובנושא השבת מנגנון הסנקציות נגד איראן. הוא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי. מזכיר המדינה האמריקני אף צפוי לבקר בסודן מיד לאחר שיסיים את ביקורו השבוע בישראל. הביקור בשתי המדינות מגיע ברקע דיווחים על מגעים מתקדמים לכינון יחסים ביניהן למרות ההכחשה הרשמית של סודן ואף פיטוריו של דובר משרד החוץ שלה, לאחר שאמר כי ישנה אפשרות כזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר