אחרי ההפגנות. צפו

השר אוחנה: המשטרה צריכה לנהוג בשוויון

בעקבות הטענות לאלימות מצד השוטרים שפינו את ההפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נערך היום דיון סוער בכנסת. השר לביטחון פנים: "המשטרה צריכה לאכוף" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)

ועדת הפנים של הכנסת ערכה היום (שני) דיון בעקבות הטענות על אלימות משטרתית כלפי המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצ"ש האחרון.

במהלך הדיון התפתחו מספר עימותים, בין השאר כאשר ח"כ עופר כסיף כינה את ח"כ מיקי זוהר "אפס", ונענה בתגובה כי הוא "בוגד". יו"ר הועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ הוציאה את שניהם החוצה.

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה אמר בדיון כי "שוטרים מסכנים את חייהם כדי לשמור על שלומם, ביטחונם ובריאותם של אזרחי ישראל. כל השוואה לגרמניה הנאצית היא בזויה ומסוכנת וגורמת לזילות השואה. עושים שימוש באמירת הבזויות הללו כדי להילחם במדינת ישראל".

"אני עצמי פעלתי מול שוטרים שמעדו באלימות וכך אמשיך. אבל לא אשפוך את דמם בחוצות העיר. חשבו עליהם ועל משפחותיהם בטרם תחרצו דין".

אוחנה הסביר כי "גם חופש הביטוי אינו בלתי מוגבל, כשמנגד עומדים ערכים כמו חופש התנועה, שימוש סביר בשטח ציבורי, הגנה מפני פגעי רעש. קיימתי דיונים במשרדי בנושא. אין בידי ידע טוב יותר מקציני המטרה. לא נכנס לטקטיקות של איזה כוח ואמצעים להפעיל".

"יש לי מהמשטרה 3 דרישות מדיניות: לפעול באופן שווה כלפי הציבורים השונים, לצמצם למינימום את חסימות הכבישים שעלולות להגיע לכדי סיכון חיים. לא תהיה סובלנות לכך. לא להתפרק מחובתה למנוע הפרת חוק. הציבור השקט ברובו ראוי לכך".

השר הוסיף כי "המשטרה, בעת הצורך היא מפעילה כוח. אם כולם היו נשמעים לחוק ולהוראותיה לא היה צורך להפעיל כוח. אני מקבל הודעות מחאה משני הצדדים כל הזמן. אני מבקש לחזק את השוטרות והשוטרים, השומרים על הציבור כולו. מתוך עשרות אלפי אינטראקציות ביום, רוב מוחלט עובר ללא אירועים חריגים. היכן שחיש כאלה, נעמוד על בירור האמת והפקת הלקחים. אני סומך על המפקדים, יותר מאשר על מח"ש, שיידעו לתדרך את השוטרים".

במהלך הדיון, שאלה ח"כ מיקי חיימוביץ' את אוחנה: אתה ראית מה שקרה בשבת? ראית את הסרטונים?. השר אוחנה השיב: אני לא יכול לשאת מצב שבו אין שיויון בין האוכלוסיות השונות

ח"כ חיימוביץ': אז תנהג באיפוק כלפי כולם. צריכה להיות משטרה מכילה ומאופקת

השר אוחנה: אנחנו רוצים שמהמשטרה תאכוף את הדין או לא? המשטרה מבקשת יפה. אבל כשהציבור לא נשמע להנחיות היא צריכה להפעיל כוח? התשובה היא כן, בשכל ישר ובצורה שוויונית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר