שעות של הכרעה

דנים בחוק התקציב: טרם הושגו ההסכמות

המשבר הקואליציוני נמשך וכן חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן. גנץ צפוי למסור הצהרה. בינתיים, במליאה החל דיון על חוק דחיית התקציב. אם עד חצות לא יעבור החוק, ישראל תלך לבחירות (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: Hadas Parush/Flash90)

המשבר הקואליציוני נמשך ועימו גם חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן. יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ צפוי למסור הערב הצהרה לתקשורת בכנסת. בינתיים במליאה החל הדיון על חוק דחיית התקציב בקריאה שניה ושלישית. אם עד חצות לא יעבור החוק, ישראל תלך לבחירות.

תחילה להודעה שיצאה בדקות האחרונות לפיה שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ ימסור הצהרה בשעה 20:30 בכנסת, שצפויה לעסוק במשבר הפוליטי שעלול להוביל את ישראל למערכת בחירות נוספת.

בשעות האחרונות החלו חילופי האשמות בין הליכוד וכחול לבן. : בכיר בליכוד אמר כי: "כחול לבן גוררים רגליים, מפרים הסכמות ויהיו אשמים בהליכה לבחירות. עוד לא מאוחר לחזור להסכמות שהושגו. אך הזמן אוזל".

חילוקי הדעות בין המפלגות נסוב בעיקר סביב עניין מינוי הבכירים. בכחול לבן טוענים כי הליכוד מנסה לבצע מחטף ולהעביר החלטת ממשלה מוקדמת, לפני ההצבעה במליאה על חוק האוזר, שמבטיחה להם כי לא יהיו מינויי בכירים בתקופה הזאת.

במהלך הדיון הלילה בוועדת הכספים: ח"כ בצלאל סמוטריץ' התגלגל מצחוק • צפו (צילום: ערוץ כנסת)

בליכוד דורשים להקים את ועדת המינויים בהרכב של ארבעה שרים - שניים מהליכוד ושניים מכחול לבן. אך בכחול לבן הביעו התנגדות.

מפלגת כחול לבן השיבה למתקפות של הליכוד נגדה ומסרה כי ''לנתניהו נותרו שעות ספורות להוכיח את הבטחתו לאומה מאמש למנוע בחירות בישראל. נותרו לו שעות בודדות להראות אם יעמוד בהבטחתו לציבור לקיים ממשלת אחדות שתטפל בקורונה ובביטחון, או לשבור את הכלים לטובת שיקוליו האישיים והמשפטיים.

''כחול לבן הבהירה יותר מפעם אחת: כל הנושאים פתירים ובלבד שההסכמים ימולאו כפי שהובטחו וימנעו בחירות מיותרות לישראל. כל נסיונות מחטף הרגע האחרון של הליכוד באשר למינוי פרקליט מדינה או יועץ משפטי לממשלה ייתקלו בחומה בצורה", הוסיפו במפלגתו של בני גנץ.

בכחול לבן טענו מנגד כי בליכוד מנסים להעביר במחטף הקפאה של המינויים הבכירים בממשלה. לדברי הגורמים, לא מתקיים משא ומתן בשום נושא אחר פרט לדרישה החדשה של הליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר