מעורר דאגה

להחלים ולהידבק שוב מקורונה? "לא חריג"

דיווחים על חולי קורונה שהחלימו ונדבקו שוב, מתפשטים ברחבי העולם • מומחה למחלות זיהומיות מסביר כי ניתן להידבק פעמיים מוירוס, ומפרט מה השאלה האמיתית (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

חוקרים מהונג קונג פרסמו מקרה על חולה קורונה שהחלים, ואחרי שחזר מאירופה עבר בדיקה - בה התגלה כחיובי למרות שלא סבל מסימפטומים.

מקרה זה מצטרף לדיווחים נוספים של רופאים קהילתיים באזורים חרדים בארה"ב שדיווחו אף הם על מקרים של מחלימים מקורונה שחלו שוב.

דיווחים אלו מעוררים דאגה בשל העובדה הידועה עד כה כי חולי הקורונה מפתחים נוגדנים ואינם יכולים לחלות שוב בנגיף הקורונה.

פרופ' אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר, צוטט בחדשות 12 אומר כי "הידבקות פעמיים באותו הוירוס אינה מקרה נדיר".

לדבריו, "וירוסים הם מדבקים ומדביקים אותנו ללא תסמינים. יש כאלו שאפשר להידבק פעם אחת בזן אחד ופעם אחרת בזן שני. השאלה האמיתית היא אם אנחנו יכולים לחלות פעמיים במחלה קשה בווירוס מסוים".

"עכשיו אנחנו עוד יותר סבורים שחיסון טוב יוכל להגן נגד מחלה קשה ונגד אשפוז וגם אם יהיו מקרים של הדבקה נוספת בווירוס אדם שיהיה לו חסינות יהיה מוגן. ניתן להיות מוגן גם ללא נוגדנים. יש במערכת החיסון תאים שמגינים נגד קורונה".

"אז שוב, אפשר להידבק פעמיים בקורונה אבל לא בהכרח לחלות. המשמעויות מהמקרה הזה עדיין לא ברורות. ניתן להגיד שרוב האנשים שחלו מוגנים מפני מחלה קשה חוזרת וחיסון טוב יספק הגנה יעילה".

לסיום אמר, "לא חשוב שמקרה זה אמור להשפיע על פיתוח החיסון מאחר ופיתוח חיסון מתחשב בשני דברים: צריך להיות הגיוני מבחינה ביולוגית, וחייב להיות בטוח לחלוטין שמי שמחוסן - לא מתפתחות תופעות לוואי ויכול להיות יעיל נגד מחלה קשה ואשפוז - כלומר אם הוא נדבק בקורונה האם החיסון מגן עליו ממחלה קשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר