סינגל אלולי

אהרן רזאל ואביתר בנאי בדואט: "אני אחר"

הזמר והיוצר אהרן רזאל מארח את הזמר והיוצר אביתר בנאי לדואט של כוכבים על מעלת החזרה בתשובה עם מילים מפתיעות להלחנה מתוך הרמב"ם. עיבוד: נאור כרמי (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

הזמר והיוצר אהרן רזאל, מצליח שוב לייצר שיר חדש עם טקסט מקורי וכמעט בלתי אפשרי: הלכה מפורשת מהרמב"ם. אם עד היום הוא הלחין שו"ת בהלכה ("שיר הקרמבו") והלחן את דברי החיי אדם ("דעתי עליה") כעת, הוא מפתיע את גם עצמו ומתמקד בהלכה מהלכות התשובה של הרמב"ם.

רזאל מחבב מאוד טקסטים שהוא פוגש אגב אורחא במהלך תפילה, לימוד או שיעור טוב. "לעיתים אני מוצא משפט שכאילו לקוח משיר שאני עצמי רציתי לכתוב... ואם הוא נמצא באמצע ספר הלכה עתיק. זה מרגש אותי, מפעים אותי. הרמב"ם מתאר את תהליך התשובה במילים חזקות: "להיות השַב צועק תמיד לפני ה' בבכי ובתחנונים .. ומשנה שמו כלומר: אני אחר!".

כשאהרן קורא את המילים האלה הוא לא שומע הכרזה. מבחינתו "יש כאן תחינה, בקשה ממקום של ענווה פשוטה, אפילו תפילה חרישית. אני אחר. גדול המחשבה היהודית רבי משה בן מימון, שחי לפני אלף שנים! מתאר אדם שחווֶה תהליך של גילוי, של לידה, של נגיעה בנשמתו עצמו. אדם השומע בת קול שמימית הקוראת לו ומקבלת את פניו כבן אהוב: אתמול היית רחוק - היום קרוב".

רזאל שלומד מידי יום במדרשת זיו בכולל, פוגש מעבר לסטנדר את חבריו מ'התעשייה'. לכן אך טבעי היה שישמיע לחברו ללימודים את השיר המתהווה. "אני נרגש במיוחד וזכות היא לי, לארח את ידידי בעל המנגן השמימי, אביתר בנאי. השמעתי לו את השיר רק לפני חודשיים, וכשסיימתי לנגנו חשבנו ביחד: השיר הזה צריך לצאת באלול. והנה ה' זיכה אותנו". למפגש הרוחני המוזיקלי הזה מצטרף המפיק החסידי האגדי נאור כרמי, שהתחבר מיד למנגינה והמילים והפליא במלאכת העיבוד והתזמור.

בסיום דבריו מאחל אהרן לכולנו חודש אלול של התחדשות, של געגועים, של נגיעה בעומק המתוק של אהבה. אהבה החבויה בנו ומהבהבת בנשמה, שנה טובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר