"תומך טרור"

הוגש כתב אישום נגד פלסטיני שהחזיק סכין

פלסטיני שהחזיק סכין ורץ לעבר חיילים, נידון היום בביה"מ והמדינה החליטה להגיש כנגדו כתב אישום עם עונש מקסימלי של חמש שנים ובקשה למעצר עד תום ההליכים (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: צבי סוכות - מועצה אזורית שומרון)

לפני שלושה ימים, הגיע חשוד ערבי לדקור חייל צה"ל עם סכין, בשער דחיה ביו"ש, אך רגע לפני הוא עורר את חשדם של החיילים - ונעצר - על גופו נתפס סכין. היום (רביעי) החליטה המדינה להגיש כנגדו כתב אישום עם עונש מקסימלי של חמש שנים ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

לפי כתב האישום המייחס למחבל ביצוע עבירות של החזקת סכין למטרה לא כשרה, וכנגד המחבל קיימות ראיות לכאורה כי ביצע את העבירות המיוחסות לו.

הראיה המרכזית היא הסכין. ולכן, קיים יסוד סביר לחשש כי המשיב יסכן את ביטחונו של הציבור באם ישוחרר ולכן יש להחזיקו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים.

על פי החומר המשפטי שהוגש לבית המשפט, מסוכנות המשיב נלמדת מחומר הראיות בתיק מכתב האישום, ומעברו הפלילי (שתי הרשעות קודמות של תמיכה בטרור) מהן עולה כי המחבל ניגש למחסום צה"לי, כשהוא לובש ג'קט וכובע הג'קט על ראשו, כשהוא מחזיק בסכין, ולאחר שהעלה את חשדם של החיילים נתבקש לעצור, או אז הוציא המחבל את הסכין מכיס מכנסיו, נופף בסכין, והחיילים בתגובה דרכו את נשקם וביצעו נוהל מעצר חשוד עד למעצרו.

הפרקליטות שהגישה את הבקשה הבהירה: "מדובר בעבירה חמורה כאשר הסיכון לציבור הינו רב, וכאשר המחוקק קבע לצד עבירה זו עונש מקסימלי".

"לאור כל האמור לעיל ולאור נסיבות ביצוע העבירה, המשטרה סבורה כי אין חלופה הולמת אשר תנטרל את הסכנה הנשקפת מן המשיב מלחזור ולבצע את המיוחס לו בכתב האישום, וכי אינטרס ההגנה על הציבור גובר על האינטרס שבחירותו של המשיב. אשר על כן, מתבקש בית המשפט הנכבד להיעתר לבקשה ולהורות על מעצרו של המשיב עד לתום. התהליכים המשפטיים נגדו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר