דיין האמת

הדיין התימני: הגאון רבי ישראל שרעבי זצ"ל

הגאון רבי ישראל שרעבי, רב שכונות שעריה ומחנה יהודה בעיר פתח תקווה, נפטר היום • היה מיקירי העיר, ולצד השיעורים הרבים שמסר, היה מייעץ גם בשלום בית (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגאון רבי ישראל שרעבי זצ"ל (צילום: ללא קרדיט)

אבל כבד בעיר פתח תקווה עם היוודע פטירתו של הגאון רבי ישראל שרעבי זצ"ל, רב שכונות שעריה ומחנה יהודה בעיר במשך עשרות שנים, ומיקירי העיר.

המנוח נולד להוריו שעלו לארץ ישראל מתימן, והוא גדל בשכונת מחנה יהודה בפתח תקווה שם למד בנעוריו, כשלאחר מכן למד בישיבת בני עקיבא בכפר הרא"ה ובישיבת חברון שם שקד על תלמודו בהתמדה גדולה.

עוד בהיותו בגיל צעיר מאד הוסמך רבי ישראל זצ"ל לרבנות ע"י רבה הספרדי של העיר פתח תקווה, וכשהגיע לגיל 30 נבחר ע"י נציגי המועצה הדתית לרב השכונות שעריה ומחנה יהודה, תפקיד בו שימש במשך למעלה מחמישים שנה במסירות תוך שהוא מוסר שיעורי תורה בבתי הספר, במתנ"סים ובבית הכנסת.

בנוסף, היה ידוע המנוח כיועץ בענייני שלום בית וטהרת המשפחה, תוך שהוא משמש אוזן קשבת לתושבים במשך רוב שעות היממה.

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג הספיד אף הוא את המנוח, ובהודעה מיוחדת הוא כתב כי "הרב ישראל שרעבי זצ"ל, רב שכונות שעריה ומחנה יהודה למעלה מ 50 שנה, היה אהוד מאוד על תושבי העיר בכלל ובמיוחד על תושבי השכונות שעריה ומחנה יהודה. תמיד דאג להשתתף בשמחות ובאבל תוך תמיכה במשפחות. הרב שימש דוגמא ומופת לתושבי השכונות ולכל מי שבא איתו במגע. אני כואב על האובדן ושולח תנחומים בשמי ובשם תושבי העיר למשפחתו המורחבת."

לאחרונה הנציחה העירייה את אישתו של הרב ישראל שרעבי, הרבנית שושנה שרעבי במועדון "שערי שושנה" - אשר נמצא בשכונת שעריה. הרבנית הייתה מוכרת מאוד בפעילותה הציבורית ובמסירותה למען הכלל.

הלוייתו של הגאון רבי ישראל שרעבי זצ"ל תתקיים הערב בשעה 22:30 בבית העלמין סגולה בעיר, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר