פרסום ראשון

ח"כי ש"ס עושים סוף לפייק העלייה מרוסיה

בעקבות התחקיר שחשף כי אלפי 'עולים' מחבר העמים מגיעים לישראל, מקבלים דרכון ונעלמים, חברי הכנסת של ש"ס יוזמים חוק חדש שימנע את "עליית הדרכון הסיבובי" (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליברמן ודרעי (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

בעקבות תחקיר הדרכונים, חברי הכנסת של ש"ס בהצעת חוק: שר הפנים לא יהיה חייב להנפיק דרכונים למחזיקי תעודת זהות ישראלית.

בתחקיר שפרסם לאחרונה ב'מעריב' חשף העיתונאי קלמן ליבסקינד, תופעה אותה ניתן לכנות 'הדרכון הסיבובי', על פי התחקיר באדיבותה של מפלגת 'ישראל ביתנו', מגיעים לישראל מידי שנה אלפי עולים כביכול ממדינות חבר העמים, הזכאים לאזרחות על פי חוק השבות.

אך עולים אלו מגיעים לישראל מקבלים אזרחות ומיד מבקשים לקבל גם דרכון ישראלי. עם קבלת הדרכון הם עוזבים את ישראל ועושים את דרכם חזרה למדינתם. בתחקיר נחשף שמדובר בתופעה רחבת היקף שהגיע להיקפים המדאיגים את הרשויות כולל את השב"כ ורשות האוכלוסין.

המציאות הנוכחית היא פרי פרצה חוקית, שהובילה 'ישראל ביתנו' בשנת 2017, שביטלה את המצב החוקי שהיה נהוג עד אז, ולפיו על מי שקיבל תעודת זהות ישראלית, לשהות לפחות 90% מהזמן בישראל בשנתו הראשונה. הצעת החוק אפשרה לבקש לאלתר דרכון ישראלי, מה שהוביל על פי התחקיר לתופעת הדרכון הסיבובי.

ח"כ מלכיאלי באולפן 'כיכר השבת'

בעקבות התחקיר הגישו במשותף יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, וחברי הכנסת יוסי טייב ואריאל בוסו, הצעת חוק המבקשת להחזיר את המצב החוקי לקדמותו לפני התיקון בחוק שהתקבל בשנת 2017, על מנת למנוע את התופעה שבחסות החוק אלפי אנשים מקבלים דרכון ישראלי בלי שיהיה להם קשר אמתי למדינת ישראל.

יוזמי החוק אמרו ל"כיכר השבת": "מדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי, גם בעידן הקורונה אנחנו עושים הכול כדי שיהודים יוכלו להמשיך לבוא לארץ ישראל. אבל לא ניתן להכיל מצב שבו אנשים שזכאים לעלות לישראל, מנצלים את המדינה כדי לעשות סיבוב קצר ולזכות בדרכון ישראלי שהפך בשנים האחרונות לשמחת כולנו לדבר מבוקש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר