הסערה בעולם החסידות

המגשר מסאטמר חושף: זה מה שסיפרו לאדמו"ר

המגשר מטעם הרב מייזליש בסאטמר, הנגיד רבי זלמן לייב וולדמן, חושף ב'אולפן כיכר' את כל מה שהתרחש מאחורי הקלעים בסכסוך ומאמציו לקיים שיחה - שלא צלחו (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

ימים ספורים לאחר שהליך הגישור בקהילת סאטמר בבני ברק התפוצץ בקול רעש גדול, ולאחר נאומו הדרמטי והחריף של האדמו"ר מסאטמר נגד רבי חיים צבי מייזליש, הגיע אחד המגשרים בסכסוך, הנגיד רבי זלמן לייב וולדמן, שהיה הנציג מטעמו של הרב מייזליש, לאולפן 'כיכר השבת' לראיון בלעדי ונדיר בו הוא מתייחס אל מאחורי הקלעים במחלוקת שקורעת את החסידות.

"התפקיד שלי הוא לדאוג לכך שלא תהיה מחלוקת בתוך בית הכנסת. זה שיש מחלוקת גלובלית מחוץ לבית הכנסת זה לא מתפקידי לטפל בה", הוא מסביר. הראיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

ברגע שהרבי ביקש שלא יגיע לבית המדרש, וראינו הבוקר שהוא הגיע ואפילו עלה לתורה, איך דואגים שלא תהיה אלימות?

"אני חסיד סאטמר כבר ארבע דורות, ואני מכבד את רצון הרבי, ואני גם מכבד את ראש הישיבה הגרח"צ מייזליש אותו אני מכיר כבר 25 שנה. אני נמצא בין הפטיש לסדן, וכך אני גם מעדיף להישאר כי אני לא רוצה לקחת צד".

אז מה עושים?

"קודם כל אני חושב שיש רוב בציבור שרוצים שהראש ישיבה הרב מייזליש יתפלל איתם, ומצד שני יש גרעין שמתנגדים להגעתו, שהם נמנים בעיקר על אנשי ההנהלה שמקבלים משכורות וכו', ואני חושב שצריך לקחת את הציבור בחשבון, וזה לא מה שנעשה בשטח.

"אני דיברתי עם הראש ישיבה בעצמו שאמר לי במפורש שהוא מתבטל לפני האדמו"ר ושהוא באמת חסיד שלו בהכנעה גמורה".

אם זה מה שאומר הראש ישיבה, איפה בדיוק המחלוקת?

"מאינפורמציה שאני מקבל, המחלוקת נובעת מאנשים שקרובים לבית האדמו"ר ומספרים לו כל מיני דברים, ומכיוון שהוא לא נמצא בישראל לא היתה לי הזדמנות במצב הזה לדבר איתו בצורה ישירה. או שלא נתנו לי להתקרב, או שחששו מהצד השני שאני אתקרב יותר מידי.

"אני שוחחתי עם ה'וועד העליון' שהם אנשים שרצו מאד להגיע לשלום, ומצד שני גם הציבור בבני ברק רוצה שלום".

האם אתה יכול להצביע על נקודה מסוימת ולומר שהיא זאת שמהווה מוקש מרכזי בסכסוך?

"אני חושב שהנקודה המרכזית היא שסיפרו לאדמו"ר שראש הישיבה הגרח"צ מייזליש רוצה לקחת לעצמו את השליטה בקהילה, ואני יכול להעיד שכך הם לא פני הדברים בכלל".

אם ראש הישיבה והאדמו"ר ישוחחו ביניהם יתכן שהמחלוקת יכולה להיפתר ברגע?

"אני חושב שכן, ואני פעלתי רבות כדי ששיחה כזאת תתקיים במהלך ימי המנוחה בהם שהה האדמו"ר בניו המפשר, אך לצערי בדקה האחרונה היא בוטלה, ולכן אני חושב שיש כאן אינטרסים שאינם קשורים באמת לקהילה בבני ברק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר