מעקב 'כיכר'

הח"כים מפתח תקווה דואגים לבני ברקים

ח"כ משה ארבל הגיש בקשה לדיון דחוף בנושא אפליית תושבי בני ברק מתכנון מסלולי המטרו בגוש דן, אליו הצטרף ח"כ אליהו ברוכי ואחרים • 'כיכר השבת' ממשיך לעקוב ולעשות סדר בפרשה (חרדים)

המטרו, מתוך מודעת המאבק (צילום: ללא קרדיט)

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ', יושבת-ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה, קיבלה השבוע עדכון ממזכירות הכנסת תחת הכותרת "אישור הצעות לדיון מהיר בוועדת הפנים והגנת הסביבה", בו נכתב: "בהתאם לסעיף 60 (ג)(1) לתקנות הכנסת, החליטו יושב-ראש הכנסת והסגנים, להעביר לדיון מהיר בוועדת הפנים והגנת הסביבה את הצעתם של חברי הכנסת משה ארבל, בצלאל סמוטריץ', אליהו ברוכי ושלמה קרעי בנושא: 'התעלמות ממאות אלפי תושבי בני ברק בתכנון המטרו בגוש דן'. אני מסבה את תשומת לבך, כי בהתאם לסעיף הנ"ל, הוועדה תחל בדיון בתוך עשרה ימים מיום העברת הנושא אליה, ועם סיומו יונחו מסקנות הוועדה על שולחן הכנסת".

סרטון המאבק

מי שיזם וביקש לנהל את הדיון בנושא הוא חבר הכנסת משה ארבל מש"ס, אליו חבר ח"כ אליהו ברוכי מדגל התורה ומאוחר יותר גם הח"כים בצלאל סמוטריץ' ושלמה קרעי. כפי שפרסמנו ב'כיכר השבת', בשבוע שעבר שיגר ארבל מכתב ליו"ר הכנסת בדרישה לקיים דיון מהיר בנושא, לאחר שנחשף כי מסלול המטרו צפוי לעקוף את העיר בני ברק ללא סיבה מוצדקת.

ח"כ ארבל פנה בהצעה לדיון דחוף בכנסת בנושא "התעלמות ממאות אלפי תושבי בני ברק בתכנון המטרו בגוש דן". בדברי ההסבר כתב ארבל: "בימים הקרובים צפויה חברת נת"ע להפקיד בוועדות התכנון של משרד התחבורה את תכנית תוואי המטרו של גוש דן. מדובר בפרויקט התשתית הגדול ביותר המקודם כיום במדינת ישראל ונועד להביא להקלה משמעותית בהגעה מערי גוש דן אל מרכזי התעסוקה הגדולים בארץ. כרגע התכנון הוא להקמת 109 תחנות מטרו בלמעלה מ-20 רשויות מקומיות תוך עקיפת העיר בני ברק כולה והקמת לכל היותר שתי תחנות בקצה העיר.

"העיר בני ברק היא מהערים הגדולות והצפופות בישראל וכנראה העיר שבה שיעור השימוש בתחבורה ציבורית הוא הגבוה ביותר מבין ערי גוש דן ושיעור המחזיקים ברכב הוא הנמוך ביותר. לא ייתכן ש-200 אלף תושבי בני ברק הזקוקים לתחבורה ציבורית יעילה לצרכי תעסוקה וקבלת שירותים יקופחו לעומת תושבי ערים שכנות, קטנות ועשירות יותר. תכנון זה אף יפגע בניסיונות הממשלה לקדם תעסוקה במגזר החרדי ויטיל מגבלות קשות נוספות על השתלבות העובדים החרדים בכלכלה הישראלית".

לסיום, כתב ח"כ ארבל: "אבקש לכנס בדחיפות דיון מהיר בוועדת הפנים והגנת הסביבה בו יידון נושא חשוב זה בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, נת"ע, מינהל התכנון ונציגי הרשות המקומית".

בהזמנה ששיגר חבר הכנסת אליהו ברוכי להצטרף לדיון המהיר, כתב: "ממסכמים שהגיעו לידינו עולה כי הוועדה לתכנון ובניה שדנה בתוכנית המטרו החליטה להגיש לתכנון סופי את קו המטרו M2 כך שידלג על העיר בני ברק ומאות אלפי תושביה. מדובר בקו היחיד מבין שלושה שתוכנן לשרת את תושבי העיר ולעבור בסמיכות לאזור התעסוקה הגדול המתוכנן בצפון העיר. קווי המטרו מיועדים להוות את התשתית של התחבורה הציבורית של גוש דן העתידית, ולא עולה על הדעת שמאות אלפי תושבים המשתמשים בעיקר בתחבורה ציבורית יישארו מחוץ לתוכנית.

"מדובר בעוול עצום וחסר תקדים הפוגע קשות ביכולת התנועה של מאות אלפי תושבים ומפלה אותם לרעה משכניהם בערים שמסביב", הסביר ח"כ ברוכי והוסיף: "כידוע השימוש בתחבורה ציבורית גדול בעיר בני ברק יותר מכל עיר אחרת באופן משמעותי, והדרת התושבים מפתרון התחבורה העתידי הינו בלתי נתפס וללא כל הצדקה תכנונית. אבקש לקיים דיון דחוף בוועדת הפנים אליו יוזמנו כל הנוגעים בדבר, בהם נציגי משרד התחבורה, נציגי הרשות המקומית, נציגי נת"ע ומנהל התכנון".

כאמור, הבקשה לקיום הדיון אושרה ובימים הקרובים תתכנס הוועדה בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ' לדיון בנושא בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים. נמשיך לעדכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר