התעלפויות וצמא. צפו

החסידים שנסעו ל'רבי נחמן' סבלו, אך לבסוף הורשו להיכנס

למרות סכנת הקורונה, מפניה מתריעים השלטונות באוקראינה ובישראל, הגיעו עשרות מחסידי ברסלב לקייב ואודסה, בדרכם לקברו של רבי נחמן • צפו בתיעוד סבלם הרב - טרם הורשו להיכנס (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' באלול תש"פ | 27.08.20
מקרי ההתעלפויות בשדה התעופה (באדיבות המצלם / בית חב"ד אודסה)

עשרות מחסידי ברסלב שמיהרו לנסוע לאוקראינה לפני תחילת ספטמבר, אז אמורים שערי המדינה להיסגר בפני אלו המעוניינים לעלות לציונו של רבי נחמן שבעיירה אומן לראש השנה, קיבלו לפני זמן קצר (חמישי) היתר להיכנס ולחצות את מעבר הגבולות.

התנאי המרכזי, בו אם חברי הקבוצות הללו יעמדו הם יוכלו להיכנס לאוקראינה, היא עריכת בדיקת קורונה שתוצאתה תהיה שלילית. מעבר הגבול יתאפשר, באישור הנשיא, עד חצות הלילה הזה.

קודם לכן הם עוכבו במשך שעות ארוכות בשדות התעופה שבאודסה ובקייב הבירה, וחלקם אף הועברו למתקן מעצר תוך כדי איום בגירוש חזרה לישראל.

החסידים נתקלו במקום בתנאים מחפירים. בלילה הם ישנו בשדה התעופה, תחת שמירה הדוקה של חיילים מקומיים, וכעת הם מתארים כי נותרו ללא מזון ושתיה, וכי היחס אליהם הוביל אף למצבי קיצון ולהתעלפויות.

משה גרסון, אחד המעוכבים, סיפר ל'כיכר השבת' על המתרחש, בצילום שביצע בחשאי, כי "השוטרים לא נותנים לנו לצלם. הם מאיימים עלינו כשרואים אותנו מצלמים".

"הגעתי כבר בשלוש לפנות בוקר. איך שהם ראו בחור עם זקן ופאות, אמרו לי 'תן את הדרכון וחכה בצד'. אחרי שעתיים של המתנה בחדר של מטר וחצי, הכניסו אותנו לשיחות - כל אחד בנפרד - ושאלו לאן מועדות פנינו. מי שאמר את המילה אומן, לא הורשה לעבור", הוסיף גרסון.

בתיעודים נוספים משדה התעופה נראים כאמור מקרי התעלפויות, וכיצד כוחות ההצלה והשיטור במקום מוזעקים לעזרת החסידים השרויים במצוקה.

יצוין, כי באודסה נחלצו לעזרת החסידים אנשי חב"ד, בראשות הרב הראשי וה'שליח', הרב אברהם וולף והרב שניאור ויגלר, שסיפקו להם אוכל להשביע את רעבונם.

נכון לעכשיו, כפי שנראה, העקשנות של רבים מחסידי ברסלב לנסוע לאומן למרות סכנת ההידבקות בקורונה במקום עדיין קיימת, זאת למרות מאמצי הפרויקטור גמזו הישראלי מזה והשלטונות באוקראינה מן הצד השני, למנוע מהם זאת.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר