נדיר ובלעדי

משקרים על האדמו"ר; הבורר בסאטמר בראיון

הקרע בחסידות שהפך למאבק אלים; הניסיון לגשר; השיחות עם האדמו"ר והמתקפה החריפה של הרבי נגד ראש הישיבה • הרב זלמן לייב וולדמן, הבורר של סאטמר, בראיון בלעדי לישי כהן (חסידים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

הוא בנה את בית המדרש של סאטמר בבני ברק לפני עשרות שנים ולא דמיין שבשנת תש"פ הוא ישמש כבורר בקרע בתוך החסידות, קרע בין האדמו"ר לראש הישיבה הרה"צ רבי חיים צבי מייזליש.

בראיון נדיר ובלעדי, באולפן 'כיכר השבת', מדבר הנגיד רבי זלמן לייב וולדמן, מי שמונה על ידי בית המשפט לבורר ועל ידי הרבי למנהל הזמני של המוסדות בב"ב, על הפילוג המאיים על האחדות בסאטמר. צפו בראיון המלא.

במהלך הראיון טען הרב וולדמן: "אני חסיד סאטמר כבר ארבע דורות, ואני מכבד את רצון הרבי, ואני גם מכבד את ראש הישיבה הגרח"צ מייזליש אותו אני מכיר כבר 25 שנה. אני נמצא בין הפטיש לסדן, וכך אני גם מעדיף להישאר כי אני לא רוצה לקחת צד".

"אני חושב שיש רוב בציבור שרוצים שהראש ישיבה הרב מייזליש יתפלל איתם, ומצד שני יש גרעין שמתנגדים להגעתו, שהם נמנים בעיקר על אנשי ההנהלה שמקבלים משכורות וכו', ואני חושב שצריך לקחת את הציבור בחשבון, וזה לא מה שנעשה בשטח.

"אני דיברתי עם הראש ישיבה בעצמו שאמר לי במפורש שהוא מתבטל לפני האדמו"ר ושהוא באמת חסיד שלו בהכנעה גמורה".

לדבריו: "מאינפורמציה שאני מקבל, המחלוקת נובעת מאנשים שקרובים לבית האדמו"ר ומספרים לו כל מיני דברים, ומכיוון שהוא לא נמצא בישראל לא היתה לי הזדמנות במצב הזה לדבר איתו בצורה ישירה. או שלא נתנו לי להתקרב, או שחששו מהצד השני שאני אתקרב יותר מידי.

"אני שוחחתי עם ה'וועד העליון' שהם אנשים שרצו מאד להגיע לשלום, ומצד שני גם הציבור בבני ברק רוצה שלום".

האם אתה יכול להצביע על נקודה מסוימת ולומר שהיא זאת שמהווה מוקש מרכזי בסכסוך?

"אני חושב שהנקודה המרכזית היא שסיפרו לאדמו"ר שראש הישיבה הגרח"צ מייזליש רוצה לקחת לעצמו את השליטה בקהילה, ואני יכול להעיד שכך הם לא פני הדברים בכלל".

אם ראש הישיבה והאדמו"ר ישוחחו ביניהם יתכן שהמחלוקת יכולה להיפתר ברגע?

"אני חושב שכן, ואני פעלתי רבות כדי ששיחה כזאת תתקיים במהלך ימי המנוחה בהם שהה האדמו"ר בניו המפשר, אך לצערי בדקה האחרונה היא בוטלה, ולכן אני חושב שיש כאן אינטרסים שאינם קשורים באמת לקהילה בבני ברק".

צפו בראיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר