לקראת הדיון המכריע בקבינט

שבוע דרמטי במאבק בקורונה: רוני גמזו בדרך להתפטרות?

פרויקטור הקורונה מתכוון להציג מחר בפני שרי הממשלה את "מתווה הרמזור" שבנה - שלא אושר עד כה, גם בשל התנגדות החרדים • אם גם הפעם הוא יידחה, גמזו שוקל ברצינות להתפטר (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' באלול תש"פ | 29.08.20
גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מחר צפויה להתקיים ישיבה מכרעת של קבינט הקורונה, שתקבע לאן פני המדינה מועדות במאבק בנגיף המשתולל. על פי הדיווחים, דיון זה עשוי להסתיים בהתפטרותו של פרופ' רוני גמזו מתפקידו כפרויקטור הקורונה.

גמזו צפוי להעלות שוב את 'תכנית הרמזור' שבנה, הקובעת בין היתר כי דירוג הסיכון בערים יתעדכן מדי שבועיים ויקבע את אופי ההגבלות, פקחים יאכפו את התו הסגול במקום דו"חות חניה ואפליקציה תתריע בכניסה לכל עיר 'אדומה' בפני הבאים אליה.

כזכור, הישיבות הקודמות בנושא התפוצצו, בשל התנגדות חלק משרי הממשלה, בין היתר על רקע העובדה כי ההגבלות על בתי הכנסת היו חמורות מעל שאר המקומות.

נכון לעכשיו, הערכת גורמים במערכת הבריאות שאם שוב יידחה המתווה שלו, יגיש גמזו את התפטרותו מתפקידו הבכיר.

עוד דווח, כי גמזו שוקל לאפשר אירועים בהשתתפות 100 עד 150 איש, לאסור את פתיחת שנת הלימודים בערים אדומות ולהטיל סגר בחגים - צעד שאליו מתנגדים במפלגות החרדיות.

יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן כבר הודיע, כזכור, כי אם יוחלט להטיל סגר על ישראל בתקופת החגים כדי למנות את התפשטות מגפת הקורונה, מפלגתו תשקול לפרוש מהממשלה.

אך בכירים ביהדות התורה התנערו בהמשך מאיום זה, ואמרו: "האיום של ליצמן מייצג את עצמו בלבד. אם הוא רוצה לפרוש מהממשלה שיהיה לו בהצלחה. אנחנו לא שם".

בתוך כך, משרד הבריאות מעדכן על 1,831 ישראלים נוספים שיצאו חיוביים לקורונה במהלך היממה האחרונה, זאת מתוך 23,263 תוצאות בדיקות שהתקבלו.

נכון לשעה זו, מספרם של סך נשאי הקורונה מפרוץ המגפה, עומד על 13,337. כמו כן, מצבם של 438 חולים מוגדר קשה, מהם 116 מונשמים. מספר הנפטרים ממשיך לעלות, ומגיע ל-906.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר