פרישה מהקואליציה?

בכירים ביהדות התורה - על איומי ליצמן: "יש לו אצבע וחצי"

התנערות חד משמעית הערב ביהדות התורה, גם בסיעת אגודת ישראל, מאיומיו של היו"ר ליצמן שסגר בחגים יוביל לפרישתם מהקואליציה • "אתה לא יכול לעשות מה שבראש שלך", אומרים חבריו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליצמן ושניים מעמיתיו (צילום ארכיון: Hadas Parush/FLASH90)

ביהדות התורה, כולל בסיעת אגודת ישראל, מתנערים הערב (מוצ"ש) מאיומי ליצמן לפרוש מהממשלה במידה ויוחלט על הטלת סגר בחגי תשרי בשל המשך התפשטות הקורונה.

כזכור, בביטאון 'המודיע' המייצג את 'הסיעה המרכזית' באגודת ישראל (חסידות גור) דווח בסוף השבוע כי שר השיכון יעקב ליצמן הודיע לראש הממשלה כי סיכם עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי להתנגד לסגר בתקופת החגים.

העיתון אף ציטט בשם ליצמן, כי במידה ועמדת הסיעות החרדיות לא תתקבל, תשקול מפלגת יהדות התורה, בראשה הוא עומד, לפרוש מהקואליציה.

שוק ארבעת המינים; גם השנה? (ארכיון. צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"האישור לקיום הפגנות המוניות ב'בלפור' לצד פתיחת בתי תרבות, לעומת המשך ההגבלות בבתי הכנסת ומניעת הסדרת הנסיעה לאומן, הרסו את אמון הציבור במערכת", אמר ליצמן.

אלא שלאחר מכן התעוררו בכירים בדגל התורה, ואף בסיעתו של ליצמן אגודת ישראל, והבהירו כי הודעת ליצמן אינה מחייבת אותם.

בכיר באגודת ישראל אומר כעת ל'כיכר השבת', כי "היום אין אף החלטה המחייבת את הסיעה שלנו בענין זה. לליצמן יש את האצבע של אליהו חסיד וחצי אצבע של יעקב טסלר, אך מעבר לזה, הוא לא יכול לכפות את עמדתו על הסיעה".

הבכיר מזכיר את ההצבעה בקריאה ראשונה על חוק דחיית אישור התקציב, אז ח"כ אייכלר הצביע יחד עם דגל התורה, ואילו אליהו חסיד ויעקב טסלר הצביעו כפי שהנחה השר ליצמן.

בכיר בדגל התורה מוסיף משלו ואומר בכעס: "ליצמן לא שאל אף אחד לפני שיצא באיומים בשם יהדות התורה. אתה לא יכול לעשות מה שבראש שלך, בשם של כולם, בלי ששאלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר