הבכירים תדרכו:

"לא יהיה אומן, סוף פסוק; המסר שהועבר לאוקראינה נכון"

פרויקטור הקורונה התייחס בתדרוך שהעביר לפני זמן קצר למכתב ההתרעה ששיגר לנשיא אוקראינה נגד העליה לאומן, אמר כי אינו חוזר בו ממסר זה והודיע כי בעיניו האיסור סופי (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גמזו ונומה, כעת (צילום: כיכר השבת)

אחרי אישור תכנית הרמזור שלו למלחמה בקורונה, עורך בשעה זו ה'פרויקטור' פרופ' רוני גמזו תדרוך מיוחד, עם האלוף (במיל.) רוני נומה האחראי לתאם את פעילות מוסדות החינוך בציבור החרדי.

גמזו התייחס לסערת הנסיעות לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה, ואמר: "לא יהיה מתווה שלא מקובל עלי, לא יהיה. אין היגיון, זה לא נכון לעשות את זה. אני חושב שההחלטה של אוקראינה (שאסרה זאת. י.כ.) היא סוף פסוק".

"אני נושא על הגב שלי אחריות כבדה, אחריות של לנהל את אירוע הקורונה", הוסיף הפרויקטור לגבי המכתב ששיגר לנשיא אוקראינה בו הזהיר כי העולים לציון ידביקו את המקומיים. "העברתי מסר של איש מקצוע לממשלת אוקראינה, ואני עומד מאחורי המסר הזה. אני מאוד מצטער אם פגעתי במישהו".

בהקשר מתווה הקפסולות אמר גמזו כי הוא "קורא לכל ראשי הישיבות שלא הצטרפו למתווה הקפסולות - שיצטרפו", וסיפר: "יש לנו כרגע ישיבה שיש בה התפרצות, ישיבת מאור התלמוד, ישיבה עם 287 תלמידים; עשינו בדיקות וגילינו שם חולים בהיקפים חריגים מאוד".

"אני קורא לכל ראשי הישיבות שלא הצטרפו למתווה הקפסולות - שיצטרפו", אמר גמזו, וסיפר: "יש לנו כרגע ישיבה שיש בה התפרצות, ישיבת מאור התלמוד, ישיבה עם 287 תלמידים; עשינו בדיקות וגילינו שם חולים בהיקפים חריגים מאוד".

הפרויקטור פירט כי "הישיבה כעת בבידוד, ושולטים בכל מה שקורה שם. זה בדיוק הרעיון: לייצר שליטה על התחלואה, ובמקביל להמשיך את לימוד התורה".

ר"י מאור התלמוד הגרא"י קוק בשירת חיזוק לתלמידיו (ללא קרדיט)

לגבי הישיבות הקטנות (לצעירים), אמר רוני נומה: "אנחנו רוצים לאפשר בהן את הלימודים. היה על זה לא מעט דיונים. הישיבות האלה יכולות להמשיך על קפסולות של 20 תלמידים, ואני יודע שלא מקפידים על המתווה...".

"בשבוע שעבר ביקרתי בבני ברק", סיפר גמזו על העיר החרדית שנכון לעכשיו לא נחשבת ל'אדומה', "ומנהלי תלמודי תורה סיפרו לי שיש משפחות שיש בהן חולי קורונה והן שולחות את הילדים לתלמוד תורה. זה אסור, 'ונשמרתם'".

גמזו ביקר באופן בולט את החלטת שרי הממשלה ב'קבינט הקורונה' ואמר: "מערכת החינוך בערים אדומות לא צריכה להיפתח. זה הימור מאוד מסוכן. הרבה מאוד מהערים האדומות לא יודעות לתת בתוך בית הספר תוכנית בידוד. אני לא יכול להיות ערב לכך שילד לא ידביק את חברו. קרוב לוודאי שכן ידביק".

"עמדתי היא לא לפתוח את בתי הספר בערים אדומות", הבהיר גמזו. "זה מסכן ומסוכן, והימור שלא צריך לקחת אותו. אנחנו עם 2000 חולים ביום, אין כזו תחלואה בעולם, גם לא בצרפת. ההחלטה שלי היא לא לפתוח מערכת חינוך בערים אדומות, ואני מתכוון להיאבק על כך".

בהתייחס לתפילות הימים הנוראים, אמר גמזו: "אנחנו לוקחים המון סיכונים. מה שחשוב הוא מה קורה אחרי שנכנסים לתפילה: כמה מקפידים על מסכה וצפיפות. יש כאן חשיבות גדולה של אחריות, של כל אחד, ברמה האישית וברמה הקבוצתית".

"לצלוח את חגי תשרי בלי סגר מיד לאחר מכן, זה תלוי בנו", הדגיש פרופ' רוני גמזו. "זה לא קשור לממשלה. זה קשור בהתנהגות שלנו".

עוד הוא הוסיף, כי "כל שבועיים נעשה חישוב של ה'רמזור', כך שהערים יקבלו צבע חדש כל שבועיים, לפי שינוי התחלואה", והדגיש: "ה'כתומים' וה'אדומים' בעיני הם אותו הדבר, הם בהיקף תחלואה גבוה, ענק. אני מחפש את הערים האלו כדי לעזור, ויהיו שם הגבלות".

הפרויקטור אף גילה, בתוך דבריו כי מתגבש מתווה ייחודי לקיום הסליחות המסורתיות בתקופת הימים הנוראים בכותל המערבי.

מתווה הסליחות בכותל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר