צפו בתיעוד

רגע היסטורי: מטוס ישראלי נחת באבו דאבי

מטוס של חברת אל על נחת אחרי כ-3 שעות של טיסה באבו דאבי, כאשר בדרף אף חלף לראשונה בשמי סעודיה • ראש הממשלה נתניהו: "בדרך לעשיית שלום היסטורי" • צפו (מדיני)

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

רגע הסיטורי: המטוס הישראלי שהמריא היום (שני) מנתב"ג, נחת באבו דאבי אחרי כשלוש שעות טיסה, ולאחר שחלף מעל שמי סעודיה.

בכך, נרשמו 2 אירועים היסטוריים: גם הטיסה הישירה מישראל לאיחוד האמירויות, אחרי חתימת הסכם הנורמליזציה ביניהם - וגם הטיסה בשמי סעודיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם המשלחת הישראלית ואמר להם: "אחרי מאמצים אדירים שהובלתי במשך שנים, סוף כל סוף הבאנו "שלום תמורת שלום", וכי אנחנו "בדרך לעשיית שלום היסטורי".

בחשבון הפייסבוק שלו, הפנה נתניהו לקטע שכתב לפני 25 שנים בספרו "מקום תחת השמש": "קיימת אפשרות של שלום שאינו כרוך בויתורים מסוכנים מצידה של ישראל. שלום הנשען על הרתעה ישראלית מתמדת, המבוססת על חיזוק גובר והולך של עוצמתה".

נתניהו הוסיף בספרו, "אם בדור הבא יגיעו הערבים לכלל הכרה שישראל שוכנת לבטח במזרח התיכון ושהיא עתידה להישאר בו לעד, ייתכן שיתחולל מהפך פסיכולוגי בעמדתם לגבי זכות קיומה של ישראל. אני מאמין שלא לנצח יטיחו הערבים את ראשם בקיר. דווקא משום שהמדינה היהודית תתחזק כל כך, ייאלץ בסופו של דבר רובו של העולם הערבי לעשות עמה שלום-אמת".

"תפיסה זו מנוגדת בתכלית לתפיסה אחרת הרווחת היום, הגורסת שישראל תשיג שלום רק אם "תפייס" את הערבים בוויתורים מרחיקי-לכת שיחלישוה ויצמצמוה. אדרבא, שלום בר-קיימא יושג רק אם ישכנע העם היהודי את הערבים, שעימם ובצידם הוא חייב להתקיים, שכן הוא וכאן יישאר".

בתוך כך, זמן קצר לפני נחיתת המטוס הישראלי: דיווחים בתקשורת המקומית על הרוג ומספר פצועים מפיצוץ שאירע בסמוך לשדה התעופה של אבו דאבי.

מדובר בשני פיצוצים שאירעו היום באיחוד האמירויות ובאבו דאבי. האירוע הראשון היה מוקדם יותר הבוקר במסעדה בדובאי.

מדובר ככל הנראה בבלון גז שהתפוצץ, גרם לשריפה שפגעה בקומת הקרקע של הבניין. אחרי כחצי שעה, הצליחו כוחות הכיבוי להשיג שליטה על הלהבות.

הפיצוץ השני אירע בסמוך לשדה התעופה באבו דאבי, בסמיכות לשדה התעופה בו אמור לנחות המטוס הישראלי שעשה היסטוריה. במקום מספר פצועים ופרטי האירוע טרם ברורים.

הפיצוץ באבו דאבי (צילום: מתוך טוויטר)

כזכור, מטוס של חברת אל על המריא הבוקר מנתב"ג לאבו דאבי, בראש משלחת של בכירים ישראלים ואמריקאיים. המטוס אף יחלוף מעל סעודיה.

בראש המשלחת הישראלית עומד ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, יחד עם משלחת אמריקנית בראשות היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן והיועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר שנמצא כעת בביקור בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר