"לגלות עירנות"

זהירות: אלכוג'ל גרם לפעוט לכוויה קשה בעין

בבית החולים מתריעים על עליה במספר הנפגעים כתוצאה משימוש בחומרי החיטוי לידיים • פעוט בן שנה ושמונה חודשים, אושפז לשבוע לאחר שעינו השמאלית נפגעה (בארץ)

(צילום: דוברות בית החולים)

פעוט בן שנה ושמונה חודשים, אושפז למשך שבוע ביחידת העיניים של המרכז הרפואי פדה-פוריה, לאחר שעינו השמאלית נפגעה בשל חדירה של חומר חיטוי ידיים.

מדובר במשפחה המתגוררת בעראבה. האמא, יוסרה סיפרה כי בנה הפעוט אשרף, "היה אצל הסבתא וכנראה השפריץ על עצמו מבקבוק של ג'ל לחיטוי ידיים. החומר פגע לו בעין השמאלית והוא התחיל לבכות... הסבתא לקחה אותו במהירות לקופ"ח, הרופא שם הפנה אותם ישר למיון".

ד"ר חנין ג'באלי, מנהלת יחידת העינים במרכז הרפואי, אמרה, "הוא הגיע עם עין מגורה ונראה סובל מאוד ולא מצליח לפתוח את העין. בבדיקתו נראתה כוויה כימית שכללה את כל שטח הקרנית וחלק גדול מהלחמית עם אסכמיה חלקית".

"הוא היה מאושפז במחלקה במשך שבוע ובמהלך האשפוז עבר ארבע פעמים טיפול ובדיקות תחת טשטוש. מדובר בכוויה בעין והטיפול הוא ממושך. ככל הנראה הוא יצטרך להגיע בהמשך לטיפול שיקומי לעין במרפאת עיניים ילדים".

ד"ר ג'באלי ציינה עוד, כי בשבועות האחרונים טופלו מספר מקרים דומים של פגיעות עינים כתוצאה מהתזת ג'ל לחיטוי ידיים. "זה מקרה שני שהגיע אלינו תוך שבוע. לפני כמה ימים הגיע ילד בן ארבע, ממרכז הארץ, שמשפחתו טיילה באזור, גם לו נגרמה כוויה בעין, כתוצאה מהתזה של ג'ל לחיטוי ידיים".

היא מתריעה כי "בשבועות האחרונים אנו רואים יותר ויותר מקרים ילדים ופעוטות שעיניהם נפגעו כתוצאה מהתזה של חומר חיטוי ידיים אשר גרם לכוויה כימית בעין".

לסיכום, ד"ר ג'באלי מפצירה בהורים לגלות ערנות וזהירות, "לשמחתנו הטיפולים הועילו ומצבו של אשרף היום, כעשרה ימים אחרי הפגיעה, השתפר באופן משמעותי. אבל צריך לזכור שזה יכול להיגמר בנזק בלתי הפיך, לכן חשובה הערנות של ההורים. במקרה של פגיעת חומר חיטוי בעין, צריך לשטוף את העינים עם הרבה מים ולהגיע במהירות למרכז הרפואי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר