הדרמה בסאדיגורה

הדיין החתום על הצוואה: "ממליץ שיהיו שלושה אדמו"רים"

למרות מכתב הדיינים המבהירים היום כי יש רק אדמו"ר מסאדיגורה אחד, הדיין הרב ברגר, החתום על צוואת האדמו"ר, מבהיר את דעתו ל'כיכר השבת': "עומד מאחורי המלצתי לפתור את הנושא" (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: בעריש פילמר)

הגאון רבי ישראל ברגר, הדיין החתום על צוואת האדמו"ר בעל ה'אבירי ים' מסאדיגורה, מבהיר היום (שני) בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הוא עדיין עומד מאחורי המלצתו למנות שלושה אדמו"רים.

התפתחות מרעישה הייתה היום בסאגת הצוואה: מרבית הדיינים שחתמו כי ניתן לקיים את פשרת האמא, הבהירו את דעתם כי רק הבן הצעיר יוכתר בתואר "האדמו"ר מסאדיגורה".

מי שחתם על מכתב הפשרה של הרבנית והאחים, אך לא הבהיר היום את דעתו, הוא הדיין הרב אשר וייס, שלא הגיב לפניות מה דעתו כעת בנידון.

הרב ישראל ברגר, שחתום על הצוואה אך הוציא מכתב פשרה כי "מותר לשנות מפני השלום", והמליץ כי האחים יכהנו כאדמו"רים בירושלים ולונדון, מבהיר היום כי הוא לא שינה את דעתו.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אמר הרב ברגר: "המכתב שהוצאתי הינו מכתב המלצה על מנת לפתור את הנושא, ואני עדיין עומד מאחוריו בכל מילה".

"אינני משתייך לקהילה ולכן ממש לא משנה לי מה הוחלט בסופו של דבר, ק"ו שאין לי דעה בנושא המכתב החדש, ולכן אני לא מוכן להתייחס למכתבים של אחרים".

כזכור, בצוואה כתב האדמו"ר זצ"ל: "הנני ממנה בזה את בני הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א, שיהא לאחר אריכות ימי ושנותי ממלא מקומי, שישב על כסאי, כממשיך האדמו"רות "אדמו"ר-מסאדיגורה" ויעמוד בראש אנשי שלומינו חסידי רוז'ין-סאדיגורה וינהיג אותם בכל העניינים כפי שהי' אתי-עמי, אליו יבואו במשאלותיהם והוא יעתיר בעדם לטוב להם".

עוד נכתב בצוואה: "בני ממלא מקומי הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א בתוקף ההנהגה, יעמוד גם בראש כל המוסדות שבכל אתר ואתר, שנושאים את השם "סאדיגורה" או "רוזין-סאדיגורה", הן באר"י והן בחו"ל, ובכללם הת"תים, הישיבות קטנות וגדולות, כוללים, בתי מדרשות ובתי תפילה, הכל יהי' תחת פיקוחו, הנהגתו ומשמרתו, כולל כל ענייני המינויים במוסדות ובישיבות וכו', וזכותו לערוך שינויים כפי הבנתו, ואנ"ש יתייעצו עמו בכל ענין וענין ויקבלו את דעתו והכרעתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר