האלימות בארה"ב

טראמפ הגן על נער שירה במפגינים למוות

נשיא ארה"ב, עורר סערה כשהגן במסיבת עיתונאים בבית הלבן על קייל ריטנהאוס בן ה-17 שירה למוות בשני מפגינים כנגד המשטרה וטען כי זו הייתה הגנה עצמית (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ וקייל רוטנהאוס כשהוא חמוש (צילום מסך)

האלימות בארה"ב בין המפגינים כנגד המשטרה, לבין תומכיה, מעוררת סערות פוליטיות. אמש (שני), סירב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לגנות נער בן ה-17, קייל ריטנהאוס, שמואשם ברצח שני מפגינים כנגד המשטרה בעיר קנושה שבוויסקונסין. טראמפ טען כי הנער פעל להגנה עצמית בלבד. "זו הייתה סיטואציה מעניינת", אמר הנשיא במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "הוא ניסה להתרחק מהם ואז נפל. הם היו מאוד אלימים ותקפו אותו וזה משהו שאנחנו בוחנים כרגע, זה בחקירה. הנער היה בצרות, הוא ככל הנראה היה נהרג", אמר טראמפ ועורר סערה תקשורתית.

כזכור, האירועים בעיר קנושה החלו לאחר ששוטרים ירו בג'ייקוב בלייק, אדם שחור שהתעלם מהם ונכנס לרכבו. השוטרים ירו בגבו 7 פעמים מול ילדיו ואשתו והתיעוד עורר מחדש את גל ההפגנות בארה"ב ובמיוחד בעיר עצמה, כשהמפגינים גורמים שוב להרס וונדליזם לעסקים מקומיים. אל מול המפגינים כנגד המשטרה התייצבו גם תומכיה, כשהם חמושים בנשק. אחד מהם, ריטנהאוס ירה בשני מפגינים ולפי הטענות המשטרה נתנה לו לעבור לאזור ההפגנה, כשהוא חמוש בנשק מתוך שיתוף פעולה עמו.

טראמפ נשאל במסיבת העיתונאים, אם אזרחים פרטיים צריכים להחזיק בידם נשק במהלך הפגנות והשיב: "אני חושב שמערכת אכיפת החוק צריכה להשתלט על הכל, אבל עלינו להחזיר לשוטרים ולמשטרה את כבודם בחזרה".

טראמפ הסביר, כי במהלך ביקורו בקנושה, שצפוי להתקיים ביממה הקרובה, לא ייפגש עם משפחתו של ג'ייקוב בלייק שנורה מכיוון שהמשפחה הבהירה שאם פגישה שכזו תתקיים - היא תהיה בנוכחות עורך דין.

טראמפ החריף את הסערה כשהתייחס גם לתומכיו בפורטלנד, אורגון, שתועדו משתמשים ברובה צבע ובגז מדמיע נגד מפגינים במהלך סוף השבוע ואמר כי הם היו "שלווים ורגועים". הוא ציין: "כדורי צבע אינם קליעים". הנשיא האמריקני, שסירב לגנות את מעשי תומכיו, הסביר: "אני אגיד לך על מה הם מפגינים. הם רואים עיר כמו שיקגו או ניו יורק שבהן הפשע עבר כל גבול. בפורטלנד העיר בוערת". הנשיא האמריקני ציין כי יותר מ-200 בני אדם נעצרו בגל המחאות.

כזכור, גם אחד מתומכיו של טראמפ נורה למוות בפורטלנד בשבוע שעבר, במהלך ההפגנות בין תומכי הנשיא למתנגדיו.

במסיבת העיתונאים השיב טראמפ לטענות יריבו הדמוקרטי בבחירות לנשיאות ג'ו ביידן, שביקר את הנשיא ואמר כי הוא מלבה שנאה ומרוצה מההפגנות. "ביידן נותן סיוע מוראלי להפגנות והוונדליזם". הוא הדגיש: "ארצות הברית לא תיכנע להמון. יש לנו אפס סבלנות לאנרכיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר