"ניסינו לקדם את השלום"

נאומו החריף של הרבי: ראשי הקהל חשפו מאחורי הקלעים

ראשי הקהל של חסידות סאטמר בקריית יואל ובלונדון, סיפרו בנאום מיוחד על המאמצים שעשו עד הרגע האחרון על מנת להגיע להבנות עם הרב מייזליש - שמצידו, כלל לא ענה להם לטלפון (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

כמה ימים לאחר נאומו החריף של האדמו"ר מהר"א מסאטמר נגד הרב חיים צבי מייזליש, נערך בארה"ב כינוס מיוחד של ראשי ועסקני חסידות סאטמר, במהלכו חשפו את המתרחש מאחורי הקלעים.

מי שסיפרו לקהל על השתלשלות העניינים, הם ראש הקהל של החסידות בקריית יואל, הנגיד רבי דוד עקשטיין, וראש הקהל של החסידות בלונדון, הרב אשר זעליג לוי.

השניים תיארו בפירוט רב על מאמציהם להשיג שלום בקהילה בבני ברק, ולהגיע לפשרה עם הרב מייזליש - שסירב, ובכך הוביל לנאום החריג של הרבי.

לדברי הנגיד הרב דוד עקשטיין, חברי הוועד העליון נכנסו לנושא הסכסוך, מתוך אמונה שר' חיים צבי מייזליש אינו אשם בכלום, ושיש צורך לנסות ולהחזיר הכל כמקדמת דנא, כאשר למרות שהרבי היה כאוב מאד הוא הראה סימני הערצה ורצון עז שלא להגיע לאן שהגענו.

עוד מספר הנגיד כי חברי הוועד ביקשו רשות מהאדמו"ר להפסיק ולשלם את משכורתו של הרב מייזליש, אך הרבי סירב והורה להמשיך ולנסות את כלל האפשרויות בדרכים אחרות, ובסופו של דבר אף שולם לרב מייזליש שכר עד סוף שנת תש"פ, בזמן שישנם אחרים שעדיין לא קיבלו שכר.

בנוסף מספר עקשטיין כי במשך התקופה היו חברי הוועד תחת איומים של אנשים פוחזים שגרמו לפיצוץ המשא ומתן בשלבים שהיתה התקדמות כלשהי, כולל בשבוע האחרון שבו הוצע להרב מייזליש שיסכים להתפלל בבית המדרש זכרון מאיר, ולא בבית המדרש המרכזי.

לסיום מגלה עקשטיין כי בשעה שהאדמו"ר עמד לשאת את נאומו החריף לפני כשבוע, עוד ישבו עסקנים בבית אביו של הרב מייזליש בבורו פארק, על מנת לנסות ולשכנע אותו שיחתום על ההסכם, אך לצערם הוא אפילו לא טרח לענות לטלפון.

לאחר מכן נשא דברים הנגיד רבי אשר זעליג לוי, ראש הקהל של סאטמר בלונדון שאמר כי נעשו בחודשים האחרונים מאמצים כבירים על מנת לאחד את הקהילה בבני ברק בתקווה לכך שתהיה אחדות מלאה בין הרב מייזליש לבין האדמו"ר, כאשר בנוסף חברי הוועד שמונו לצורך המשימה, חלקם אף מיודדים אישית עם הרב מייזליש והיו פתוחים וקשובים איתו לאורך כל הדרך, עד כדי כך שהיו גורמים שחשדו בחברי הוועד כמי שתומכים יותר בהרב מייזליש מאשר בצד של הנהלת המוסדות.

עוד סיפר כי הצדדים נפגשו לפני כמה חודשים בלונדון, כשבפגישה אף נטל חלק רבי חיים צבי מייזליש בעצמו שהתבקש להראות הכנעה לאדמו"ר, וע"י כך לגרום שהרבי יהיה קשוב יותר לצדדים.

בנוסף החליטו חברי הוועד כי כדי להגביר את הסיכויים לשלום יש להפסיק את פעילותם של חברי הנהלת המוסדות מול אנשי הקהילה, זאת לאחר שהיו טענות רבות מצד אנשי הקהילה כנגד ההנהלה, וכך אכן נעשה, כולל מינוי של גבאים חדשים לבית המדרש, ומינוי אדם חיצוני שיהיה אחראי על הכספים במטרה להראות נכונות אמיתית לשלום.

אחרי כל הצעדים שנעשו, וזמן קצר מאד לפי חתימה סופית על ההסכם נקלעו הצדדים לקשיים, גם בגלל נגיף הקורונה שפרץ ברחבי העולם, דבר שגרם לנתק פיזי בין הצדדים בארץ ובחו"ל, וגם בגלל שהצד שכנגד הציב תנאים עליהם כבר דנו חברי הוועד בעבר.

בסופו של דבר אומר לוי כי הדברים ידועים והגיעו לידי כך שלא היתה ברירה לאדמו"ר אלא לשאת את הנאום החריף שמבטא יותר מכל כאב לב אמיתי ועמוק שניכרו בדבריו של הרבי ובקרב כל חסיד סאטמר שהרבי קרוב לליבו.

"אני עדיין חושב שגם אחרי הנאום החריף של הרבי ידינו פרוסות לשלום, ולמרות שניסיתי למנוע את הנאום החריף עד חצי שעה לפני המועד, ולצערי מעשה שטן גרם לכך שלא הצלחתי, למרות כל זה הדלתות עדיין פתוחות, ואני חושב שאם האנשים מכל הצדדים יבואו בתמימות, נוכל להגיע לשלום ולאחווה בקהילה", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר