"פוגעים באמון הציבור"

רובינשטיין לאדלשטיין: יש טעות בהגדרת ביתר כעיר אדומה

ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובנשטיין, פנה במכתב דחוף לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, בבקשה לבדוק כיצד הפכה ביתר עילית לעיר אדומה: "לבחון מיידית את הנתונים, ולתקן את הטעות" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש העיר ושר הבריאות (צילום: כיכר השבת)

גיליתי שביתר עילית נכנסה להגדרת עיר אדומה, למרות שעל פי כל נתון עובדתי העיר אינה אדומה", כך טוען ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, במכתב דחוף לשר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין.

כזכור, אמש החליט קבינט הקורונה כי הלימודים בערים אדומות לא ייפתחו. בין היתר, גם בערים ביתר עילית, עמנואל ורכסים.

בעירייה הדגישו כי הם מבצעים את החלטת הקבינט וכי הלימודים בעיר לא מתקיימים היום.

במכתב לשר הבריאות, כותב ראש העיר: "נכון להיום, בביתר עילית ישנם 187 חולים, כמחציתם נמצאים במלוניות, כאשר ישנם ערים רבות עם כמות חולים גדולה מזו, שלא הוכנסו תחת הגדרת 'עיר אדומה'.

"נכון להיום, בביתר עילית יש 30 חולים על כל עשרת אלפים תושבים. בבדיקה פשוטה ניתן לראות כי ערים שבהם יש כ – 40 חולים ויותר על עשרת אלפים תושבים – לא הוכנסו תחת ההגדרה 'עיר אדומה'.

"נכון להיום, כמות הבדיקות בביתר עילית בשבוע האחרון – עומדת על כ- 900 בדיקות. ערים עם הרבה פחות בדיקות אינן מוגדרות כאדומות".

לדבריו: "גם אחוז הבדיקות החיוביות בביתר עילית עומד כיום על 11.5%. בעוד בערים רבות אחרות, שלא הוכנסו תחת הגדרת 'עיר אדומה', המספר עומד על 15% אחוזים".

רובינשטיין מבקש משר הבריאות: "אשמח להבין את החישובים הנעשים במשרד הבריאות, אך חוסר השוויון בין הערים והעובדה שביתר עילית נכנסה לרשימת הערים האדומות ללא שום הצדקה – מחייב תיקון מיידי.

"אבקש ממך לבחון מיידית את הנתונים, ולתקן את הטעות שנעשתה ואת העוול שנגרם לתושבי העיר בשל ההחלטה השגויה הזו".

ראש העיר הדגיש: "פעלנו בחודשים האחרונים באופן מסיבי להורדת התחלואה בעיר, תוך בניית אימון עם תושבי העיר. מציאות בה אנו מופלים באופן שאינו מובן – פוגעת באמון הציבור, וחבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר