"המורה חשה ברע; בעלה חולה"

הורי ביה"ס שנסגר: "הכריחו שנפתח; הבנות נחשפו לסיכון"

תסכול ועגמת נפש ל-300 תלמידות והוריהן מבית ספר ממלכתי-חרדי שנסגר שעות לאחר שפתח את שנת הלימודים, בגלל מורה חולת קורונה. לפי ההורים, זה היה צפוי אך הכריחו אותם לפתוח (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תלמידות בית הספר. אילוסטרציה (צילום מסך: האתר הרשמי)

בית הספר החרדי-ממלכתי 'בנות ירושלים' נסגר מוקדם יותר היום (שלישי), שעות ספורות לאחר פתיחת היום הראשון של שנת הלימודים, בעקבות תוצאות בדיקת קורונה שערכה אחת המורות שגילו כי היא נדבקה בנגיף; כעת, מספר הורים מביעים את תסכולם מהתנהלות הרשויות, שלטענתם הכריחו את פתיחת המוסד למרות ש"היה ברור כי זה מה שיתרחש".

מתברר, כי כבר אתמול הופיעו תסמיני הנגיף אצל המורה המדוברת, בהם איבוד חוש הריח, חום גבוה ושיעול טורדני. בנוסף, בעלה אובחן עוד קודם כחולה.

בהמשך לכך, ובעקבות העובדה שצוות גדול מבית הספר היה חשוף לאותה מורה במהלך 'יום ההיערכות' המתקיים לפני פתיחת כל שנת לימודים, נוצר קשר עם עיריית ירושלים, שהתבקשה לאחר את פתיחת בית הספר, אך זו לא אישרה את הפניה.

מבנה בית הספר (מתוך google maps)

"ידענו שזה מה שיקרה, אך הרשויות הכריחו שבית הספר ייפתח", מספרת אחת האמהות, שתוהה: "מה ההיגיון? בסך הכל רצינו שהפתיחה תידחה לאחר הצהרים, כדי שהם ייערכו טכנית עם צוות מורות למקרה - כפי שאכן התברר - שהמורות הקיימות צריכות להיכנס לבידוד".

אביה של תלמידה אחרת מוסיף, בצער: "למרות שבית הספר נסגר כעת רק ליום אחד, וממחר תלמידות א' ב' וג' חוזרות ללמוד בבית הספר (ותלמידות ד-ז ב'למידה מרחוק'), כאב הלב ועוגמת הנפש של הבת שלי, של 300 התלמידות ומורותיהן, יכול היה להיחסך".

הטענה היא, כך נודע ל'כיכר השבת', כי מעיריית ירושלים התקבלה לאורך היממה הקודמת תשובה לקונית, שקבעה: "אלו הנהלים. כל עוד אין תשובה חיובית, ממשיכים כרגיל".

מנהלת 'בנות ירושלים' בראיון. ארכיון

יצוין, כי למרות שהמורות המבודדות כעת חשות בטוב ולא אובחנו כחולות קורונה, החשש העיקרי הוא כי בעתיד הקרוב עלולה אחת - או כמה מהן - להתברר כחולה, והתקווה היא כי המפגש הקצר עם התלמידות בראשית היום לא הדביק מי מהן.

מעיריית ירושלים נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "ההחלטה על פתיחת השנה כסדרה התקבלה בהנחיית לשכת הרופאה המחוזית, שאיתה התקיימה התייעצות אתמול בערב".

תגובת משרד הבריאות לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר