סיור וירטואלי

רוב בתי הספר היהודיים בעולם: אורתודוקסים

שרת התפוצות ינקלביץ' שלחה מכתבי ברכה לכל המחנכים ומנהלי בתי הספר היהודים בעולם: 1,463 בתי ספר בהם לומדים 420,000 תלמידים • צפו בשירת התלמידים (בעולם)

(צילום: יח"צ)

פתיחת שנה"ל בתפוצות נערכת השנה בצל משבר הקורונה, שמתאגר את מערכות החינוך באשר הן. שרת התפוצות, ח"כ עומר ינקלביץ' שלחה מכתבי ברכה לכל המחנכים ומנהלי בתי הספר היהודים בעולם. לפי נתוני משרד התפוצות, בעולם ישנם 1,463 בתי ספר יהודים, בהם לומדים 420,000 תלמידים.

במכתב למנהלים והמחנכים כתבה, "אתם חוד החנית בטיפוח המנהיגות בקרב הדור הצעיר של היהודים בעולם. אתם מעניקים לתלמידים השראה וכלים להיות פעילים ומנהיגים בקהילות היהודיות בעולם. זו משימה מקודשת. משבר הקורונה אתגר את כולנו, אני מעריכה אתכם על העבודה המסורה, התושייה, הפתרונות היצירתיים ודרך החשיבה החדשה שאימצתם בכדי לשמור על מסגרת לימודים רצופה".

ע"פ נתוני משרד התפוצות, מתוך 1,463 בתי הספר היהודיים בתפוצות – כ-1,000 מתוכם הם בתי ספר אורתודוכסים. רוב בתי הספר היהודים בעולם הם בארה"ב – 980 בתי ספר, אולם ע"פ הנתונים רק 13% מיהודי ארה"ב שולי לבתי ספר יהודיים – הנתון הנמוך ביותר מכל הריכוזים היהודיים בעולם.

מנגד, השיא העולמי של חינוך יהודי שייך למקסיקו וסאוטה אפריקה, שם 85% מהתלמידים היהודיים לומדים במוסדות יהודיים. בבריטניה, 60% מהיהודים לומדים בבתי ספר יהודים. בברזיל 71%, באוסטרליה 65%, בקנדה 55%, בארגנטינה 52%, בצרפת 40%, ברוסיה ואוקראינה 15%.

מאז נכנסה השרה ינקלביץ' לתפקידה, ניתן דגש גדול על הפיכת משרד התפוצות לכתובת חינוכית מקצועית עולמית שתכליתה לרכז את פעילות כל בתי הספר היהודיים בעולם. בתכנית החומש שהכין המשרד בהנחיית השרה, מקבל הנושא ביטוי באופן משמעותי.

במשרד התפוצות אומרים, כי הקורונה אמנם הביאה עמה משבר גדול, אך גם יצרה הזדמנויות חדשות בעולמות התוכן החינוכי - לימודי בקרב בתי הספר היהודים בתפוצות. כך למשל, בעקבות חוסר יכולתם של בתי הספר היהודיים בעולם לפתוח את שעריהם השנה והמצוקה נוכח הצורך במעבר ללמידה מרחוק, העביר משרד התפוצות, בהובלת שרת התפוצות, עומר ינקלביץ', את כל התוכן הלימודי שמספק משרד התפוצות למורים ולתלמידים, לפעילות מקוונת.

מינוף יתרונות הפלטפורמה הדיגיטלית והעברת פעילויות הפרויקטים של המשרד בתחומי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלית אחה"צ לרשת האינטרנט, הגדיל מסתבר את היקף החשיפה לתכנים הללו. הפעילות המקוונת כוללת עולמות תוכן רחבים בניהם תרבות, יהדות וזהות יהודית.

לדברי השרה ינקלביץ', "מחויבותנו כמדינת ישראל היא לדאוג לאחינו היהודים בעולם, בפרט כעת, כשקהילות רבות נפגעו קשות במשבר הקורונה. משבר הקורונה אתגר אותנו למצוא פתרונות יצירתיים וחדשניים כדי לשמור על רצף העברת התכנים, על שיגרת הלימודים והחיבור לקהילה היהודית ולמדינת ישראל. החלטנו להעביר את כל הפרויקטים הלימודיים והחינוכיים שלנו לרשת האינטרנט ובכך לאפשר למורים, למדריכים והתלמידים בגילאי בית הספר, לשמור על רצף פעילות ונגישות גבוהה לחומרי ההדרכה והלימוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר