תקלות במגדל בורג' ח'ליפה // טור דעה

תקלות במבנים מוכרות לנו, ואולם לא רק במבנים חומריים מתרחשות תקלות, גם במערכות הלימוד יש תקלות. הקורונה היא תקלה שהמערכת לא יודעת להתמודד אתה (טור דעה)

מיכאל לוקסנברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות אל על)

בורג' ח'ליפה בערבית: برج خليفة – מגדל ח'ליפה, הוא המגדל וגורד השחקים הגבוה בעולם. שוכן בעיר דובאי שבאמירות דובאי, איחוד האמירויות הערביות. הבניין מתנשא לגובה של 828 מטרים, ובעל מספר הקומות הגדול ביותר בעולם, עם 163 קומות.

שבועות ספורים בלבד לאחר שנפתח המגדל בקול תרועה, נתקעו המבקרים בקומת התצפית ,במעלית. תקלה במערכת החשמל. המבקרים בקומת התצפית לא יכלו לרדת ואחד מהם סיפר, "הסתובבתי במרפסת התצפית כאשר שמעתי רעש חזק וראיתי עשן או אבק יוצא מאחת המעליות. אנשים התחילו לבכות כשהבינו שאין דרך לרדת למטה. אחרים נתקעו כשהם שוהים בתוך המעלית וחולצו ממנה באמצעות סולם". כך או כך תקלה בלתי צפויה זו העיבה על חניכת הבניין.

תקלות במבנים מוכרות לנו, ואולם לא רק במבנים חומריים מתרחשות תקלות, גם במערכות הלימוד יש תקלות. הקורונה היא תקלה שהמערכת לא יודעת להתמודד אתה. עם תחילת שנת הלימודים החדשה יצוצו פערי לימוד שנגרמו מלימודים לא סדירים .תלמידים הפסידו ימים ושבועות של לימודים, בכל מסגרות הלימוד ובכל השלבים. פער לימודי הוא לא רק פער של ידע. פער לימודי הוא פער ביכולת הלמידה. היכולת ללמוד, להתרכז בחומר עיוני. אימא אחת, מתכנת חרדית בחברת הייטק, אמרה לי בציניות שהילדה האנאלפביתית שלה עלתה היום מכיתה א' לכיתה ב'.

מבחנים שיערכו על חומר שנלמד בחודשי הקורונה ב"זום", או מבחנים על חומר שלא נעשה בו תרגול, או שיעורי בית, הם מבחנים מלחיצים מאד. זה שיבוש מערכות משמעותי שיכול לשנות את גורלו של כל תלמיד.

איך מתמודדים עם תקלות כאלה, האם נכון להירגע ולהרגיע? האם צריך להפנים שאכן יש פער לימודי ויהיה פער לימודי ולהתנחם בכך שכל בני השכבה יהיו במצב דומה ,או שיש להתאמץ ולסגור פערים? להתמיד ולדרוש מעצמנו ומילדינו את המקסימום? לא לוותר על סגירת הפער?

פגשתי השבוע צעיר שלומד מסלול אקדמי בלימודי ערב ומתכונן למבחן. התפעלתי לראות איך הוא מגייס כוחות אדירים למשימה המאתגרת של מבחנים על לימודים כמעט אקסטרניים ומתכנן איך להשלים את החסר. דבק במטרה.

אינני יודע איך פתרו את התקלות במגדל בורג חליפה, אבל עובדה, הם התגברו על זה, והמבקרים נהנים מאטרקציה ייחודית, ואנחנו? האם ניתן לתקלות הלימודיות להחריב את עתידנו? איך נתקן את התקלה ואיך נמנע ממנה להרוס את בניין האישיות?

כאשר שואלים אותי בסוגיה זו, שוב אני ממליץ לא לסמוך על המערכת, מערכות החינוך אינן יכולות להשלים את החסר. עלינו לקחת אחריות אישית לפתרון התקלה, לקחת אחריות, זה אומר, לקחת את הזמן הפרטי שלנו ולתת אותו לילדים להשלמת הלימוד איתם. לקחת אחריות זה אומר להוסיף הוראה משלימה גם בתשלום. נצטרך לקבל החלטות לא קלות לגבי סדר העדיפויות שלנו.

לנגד ענינו המשתאות אנחנו רואים שהשנה הזאת זימנה לנו לא רק את הקורונה, אלא גם תקווה לשלום ידיים מנופפות לשלום באמירויות. נשאב מזה תקווה ונתגבר בעזרת השם גם על זה.

הכותב הוא מנכ"ל לוקסנברג טורס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר