מחקר מפתיע

חולי הסרטן מתמודדים טוב יותר עם הקורונה

אם עד כה חשבו כי חולי סרטן נמצאים בקבוצת סיכון, הרי שמחקר ישראלי חדש מגלה כי ההיפך הוא הנכון: "הטיפול האנטי-סרטני משנה את פרופיל המערכת החיסונית" (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

בניגוד להנחה הרווחת עד כה כי חולי סרטן נמצאים בקבוצת סיכון, מחקר ישראל חדש מעלה כי הם דווקא מתמודדים טוב יותר עם נגיף הקורונה.

במחקר שהוביל בית החולים רמב"ם בשיתוף עם הטכניון, השוו החוקרים בין 2 אוכלוסיות: 164 חולי סרטן שמגיעים לקבל טיפול בבית החולים, ו-107 עובדים בבית החולים.

בחדשות 12, שם דיווחו לראשונה על המחקר המפתיע, ציינו כי כולם היו בסיכון זהה, ובדיקות סרולוגיות שבוצעו להם העלו כי שיעור הנדבקים הא-סימפטומטיים ב-2 הקבוצות, שכלל לא ידעו שנדבקו והחלימו, היה דומה. גם בקרב העובדים וגם בקרב חולי הסרטן עמד השיעור על כ-2%.

פרופ' אירית בן-אהרון, מנהלת המערך האונקולוגי בבית החולים רמב"ם סיפרה, "הופתענו קודם כל שחולי סרטן, שבדרך כלל נחשבים קבוצת סיכון להרבה מחלות, לא הראו שהם בסיכון יתר לקורונה".

פרופ' יובל שקד, ראש המרכז המשולב לחקר הסרטן בטכניון, ניסה להסביר לחדשות 12: "ההשערה שלנו היא שהתגובה השונה של חולי הסרטן למחלה קשורה בעובדה שהטיפול האנטי-סרטני משנה את הפרופיל של המערכת החיסונית שלנו. עובדה זו כנראה מקנה לחולי הסרטן הגנה יחסית מהנגיף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר